האם היה שווה את כל הבילד-אפ? מדרגים את שבועות

מי אנחנו שניתן ציונים לחגים של הקב"ה? ובכל זאת, בלי להגיד כלום אי אפשר, אז קבלו מה חשבנו על שבועות וכמה כוכבים נתנו לו

עושים לו ספירה של 49 יום לפני, מלהקים לו קאסט מדהים בכיכובם של רות, בועז ונעמי, וזה החג שהתורה ניתנת בו. אבל האם הבילד-אפ הזה לא קצת מוגזם? הקמנו במוקצה צוות מומחים שיבחן וידרג את שבועות. הנה התוצאות>>

אוכל

ראשית יש אוכל וזה בכלל לא מובן מאליו, תשאלו את כיפור. שנית, אנחנו מאד אוהבים אוכל חלבי: קישים, פשטידות, רביולי ועוד. תנו לנו איטלקי או צרפתי קלאסי ואנחנו מבסוטים לגמרי. זה שבסוף הסעודה אפשר לקנח במנה אחרונה חלבית במקום להתפשר על משהו פרווה לא משהו, זה עוד בונוס, וכמובן החלבי מאפשר לשתות קפה עם חלב לאורך הלילה. חוצמזה, בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר מנגלים בשבועות בבוקר, ככה שגם כל הגברברים והרגישים ללקטוז מקבלים מענה לצרכים התזונתיים שלהם. 

עוד נקודה לשבח - אין חפירות על האוכל, לא מחכים שעה להגדה ולא צריך לחכות עד שהקערה עם הכרתי תעבור בין כל הסועדים, אלא פשוט אוכלים. חמש מתוך חמש.

5
תמונה : giphy.com

מנהגים

נתחיל במה שטוב; צמחים בבית הכנסת. קצת ירוק, קצת רעננות, אהבנו.

גם לחילונים יש טקסים יפים מאד של ילדים לבושי לבן עם סלי ביכורים, או ריקוד של האבות עם כל הילדים שנולדו באותה השנה. מקסים ומרגש.

מה לא אהבנו? ללכת לתומנו ברחוב ולהקלע לפתע לקרב עקוב ממים בין ילדי השכונה ולחטוף שקיות מים תועות. למה אין כיפת ברזל לדבר הזה? הרקטות של הג'האד האיסלאמי יותר מדוייקות מזה. 

גם בתחום שיעורי התורה כל הלילה, וואלה נחמד. אבל מה אם את אישה? אז יש גם לו"ז לנשים אבל אם את רוצה למלא את הלילה את לא יכולה לשבת בנחת בבית כנסת עם רצף שיעורים וקערת פיצוחים, אלא את צריכה לעבור בין בתים בקצוות שונים של היישוב ולוודא ששיעורי הנשים שם לא נופלים אחד על השני. שלוש מתוך חמש. 

3
היה אפשר להתאמץ קצת יותר | תמונה: giphy.com

תפילות

לא ארוכות מידי, והמגילה עם עלילה מעניינת וסוף קיטשי ונחמד. על כזה דבר היינו נותנים חמש כוכב אבל אשכנזים, מה הקטע שלכם עם אקדמות? מה זה הטקסט הלא ברור והארוך בצורה לא סבירה שרק מי שקורא אותו והגבאי ערים בכלל עד סופו? על זה נאלצנו להוריד כוכב אחד. חבל. ארבע מתוך חמש. 

4
יפה מאד. אף אחד לא מושלם | תמונה: giphy.com

פסקול

זה כנראה החלק הכי לא מושקע בחג הזה. כל שיר שקשור איכשהו לתורה יכול להידחף לחג הזה בצורה לא אלגנטית ולא משכנעת. לא הביאו אף אדם מקצועי שיעשה את זה, והשיר היחיד שכן משתלב בחג הזה הוא שיר הילדים "סלינו על כתפינו". נראה כאילו זאת נקמה של המוזיקאים על ספירת העומר. אחד מתוך חמש. 

1
סורי מאמי, חייבים להודות באמת | תמונה: giphy.com

ציון כללי

ארבעה כוכבים. אנחנו לא בטוחים שזה מצדיק בכלל את כל הבילד-אפ הזה שעשו לו. הוא נחמד והכל, אנחנו לא מתכחשים לזה, אבל צריך להודות שמבין שלושת הרגלים הוא נראה קצת כמו הרביולי ברוקולי, הילד סנדוויץ', הרון ויזלי שבחבורה. סורי שבועות, אבל כנראה לחנוכה נתגעגע קצת יותר כשתתבטלו לעתיד לבוא.