המדריך למתבגר: איך מתנהגים במרחב הציבורי

הדוד מוקצה במניפסט נוקב תחת מסווה של מדריך למתבגרים איך להתנהג בחברת אנשים בוגרים שרק רוצים לחיות את חייהם המשעממים בשקט

אמרנו אולי הם מתרגשים מתחילת החופש הגדול, אולי יקחו איזה שבוע שבועיים עד שהם יתרגלו לחברת בני אדם, אבל לא, נראה שהם ממשיכים להתנהג כמו אנשים שלא מודעים לקיומו של מרחב ציבורי עם קודי התנהגות ומוסכמות חברתיות. אז בגלל שכבר לא יכולנו לשתוק יותר אנחנו נמלא את משבצת הדודה ונעזור לכם המתבגרים לדעת איך מתנהגים בחברת בני אדם מן השורה: 

1 | פה זה לא קפלן

אין צורך לחסום את הכביש, כן, אתה עם החולצת טיול-שנתי והסנדלי שורש בתצורת כפכפים שעומד באמצע הנתיב כאילו תושבי היישוב לא יודעים שיש פה טרמפיאדה עם 20 אנשים שמחכים חוץ ממך. כמו כן, איך בדיוק אתה מצפה שיעצרו לך אם אתה עומד בדיוק במקום בו הטרמפ שלך אמור להיות? אנחנו לא מדברים על זה שאתה ככה מלהידרס (ולמי יש כוח ללוויה בחום הזה), אנחנו מדברים על כל הנהגים שבגללך לא עוצרים לכל שאר האנשים הנורמטיביים שצריכים להגיע לעבודה/ללימודים. 

מחאה
לא נזוז מפה עד שיהיה לנו טרמפ | תמונה: giphy.com

2 | פה זה לא קפלן 2

אם האוזניים שלכם עדיין מתפקדות כמו שצריך, אז למה אתם צועקים כל כך חזק אחד על השני באמצע הלילה? תסתכלו שניה ימינה. יופי. עכשיו שמאלה. יופי. אתם בטח למדתם את זה פעם, לדבר הזה קוראים ב י ת. אתם יודעים מי נמצא בבית? אנשים אחרים שגרים בו, יפה מאד. אתם יודעים מה אנשים אחרים עושים בשעה כזאת? מנסים לישון או להרדים את הילד שלהם שבדיוק התעורר למשמע הסיפור המטורף על המנגל שמצאתם במחלף אליקים.

אתם רואים סביבכם טבעונים עם רוח של דמוקרטיה בעיניים? אז מה פתחתם פה הפגנה? נפלתם על הדוד הלא נכון, אני שנייה מלצאת עליכם בגופיה. 
כנ"ל אופנועים בשתיים בלילה, סתמוווו

אפסים
אני לא יכולה לספר את זה בלי לצעוק | תמונה: צילום מסך מתוך יוטיוב

3 | פה לא צריך ללחוש

הפיסקה הזאת מוקדשת לבנות המגזר ש"מתלחששות" בקול מידי במושב האחורי בטרמפ ומיד פורצות בצחקוקים שמובילים לעוד לחשושים ועוד צחקוקים: יש דרכים למשוך פחות תשומת לב, אנחנו מבטיחים. אפילו אם תדברו רגיל אנחנו נחשוב שאתן בנות אדם אפויות. אולי לא מנומסות במיוחד, אבל אפויות.

מתלחששים
תמונה: צילום מסך מתוך יוטיוב

4 | פה חיים עוד אנשים

אם בעיניך זה יפה חולצה גזורה בהגזמה שכולם יוכלו לראות את הציצית המצהיבה מבצבצת מבעד לפתח הצווארון זו בחירה שלך, אנחנו לא מתכננים להתערב לך בבחירות האופנתיות. גם ללכת יחף עד שהרגל שחורה, וואלה תעשה מה מה שמרגיש לך נכון, לא אנחנו נמצא את עצמנו בטרם עם שאריות של גולסטאר בכף רגל. יש לנו רק הערה קטנה על הריח: גם שפריץ ארוך מאד של אקס לא מטשטש את העובדה שלא התקלחת. בני אדם שלא ישנו בשנה האחרונה בפנימיה יודעים לזהות את ההבדל בין ריח של אקס לריח של זיעה ולכלוך פלוס אקס.

vrnhubh
ואני עוד דמיינתי את שולחן השבת שלנו ביחד | תמונה: giphy.com

5 | פה מנסים להישאר בחיים

אוקיי, זה הכי סאחי שלנו עד היום: אם אתם יושבים בתוך דבר ארוך עם חלונות שנוסע ויש בצד אחד ריבוע עם המילה עצור ובצד השני שעון לא מכוון, ברכותיי, אתם באוטובוס ובדיוק לידכם יש סטיקר עם האיסור לעשן באוטובוס. אם מישהו תהה לעצמו מי האידיוט שחשב שזה הגיוני לעשן באוטובוס, ובכן תתפלאו, יש יותר מאידיוט אחד כזה. 
ולא רק בתוך חללים סגורים, אם יש לידכם אנשים פשוט אל תעשנו לידם, זה כל כך לא מורכב ללכת עשרים צעדים הצידה ולהרוג את עצמכם בלי לערב אותנו. 

בתודה על שיתוף הפעולה, אנשים שלא יודעים להינות אבל לפחות יודעים לא לחרב את החיים של האנשים סביבם