6 תירוצים למה זה ממש סבבה לצאת מהארץ

מותר לצאת מארץ ישראל בשביל תורה, אישה ופרנסה, ולצערנו סופ"ש ביוון לא מוזכר ברשימה הזו. אז נכניס אותו בכוח, לא ככה? קבלו 6 היתרים מיוחדים לטיול בחו"ל (שחלקם אפילו קבילים הלכתית)

כשהייתי קטנה היה לי סיוט חוזר. ובחלומי אני נוסעת עם אמא ברכב, ופתאום באמצע הדרך מגלה שהכביש הזה מוביל לחו"ל. בחלום יש כביש לחו"ל, כן. אני מבקשת ממנה שתסתובב ותחזור, כי אני לא רוצה לאבד את קדושת ארץ ישראל ולהיטמא בטומאת העמים, והיא לא מקשיבה ואני בוכה וככה נגמר החלום. מפה לשם בפעם הראשונה שקניתי כרטיס טיסה הוא התבטל בגלל מגפה עולמית. הקדוש ברוך הוא שומר על צדיקים תאמינו לי.

אז אומנם יציאה מהארץ היא בערך הדבר האחרון שהפסקתי להקפיד עליו, אבל הרבה דתיים שמים פס באלגנטיות על האיסור הזה. היינו מבטלים אותו בכיף אבל אף אחד לא ממש שואל אותנו, אז לפחות שנרגיש טוב עם עצמנו – קבלו 6 היתרים מניחים את הדעת לצאת מהארץ.

טיסה
אין ציונות גדולה כזו של מחיאת הכפיים בנחיתה בנתב"ג | תמונה: giphy.com

שליחות

הרילוקיישן של הדתיים. עזבו אתכם נסיעות עבודה, אצלנו לא עוברים דירה בשביל פחות מתיקון עולם. הייטק בדאבלין אאוט, אידיאלים בניו זילנד אין.

זה תקף כמובן גם לבנות שירות שעושות שנה שנייה בחו"ל ("לא אכפת לי איפה, רוצה להשפיע, אבל שיהיה ברוקלין") ולשלוחי בני עקיבא למיניהם. רוצים לדעת מניין האנגלית שלי? מפעולת חב"ב סיסטר.

אנחנו אומרים: זה מועיל, מרגיש נכון, ותכל'ס גם באמת מותר.

ציון מוקצה: 5 כוכבים.

קברי צדיקים

כן ברסלב, אנחנו מדברים עלייך. וגם על ליז'נסק, מז'יבוז' והאוהל של הרבי בניו יורק. בדרך לסופ"ש מפנק עוצרים בבית קברות. זה התירוץ הקלאסי, מי יעצור יהודי קשה יום מלהשתטח על קברו של הצדיק? אז מה אם על הדרך הוא סגר סוויטה חמישה כוכבים במלון (כשר), אנחנו כבר באירופה, לא נקפוץ להשתטח על איזה מוזיאון או בר מקומי?

הגדילו לעשות חסידי ר' נחמן מברסלב, וגזרו על עצמם חופשה שנתית הרחק מהבית. רבינו אמר רבינו יודע, אנחנו לא פה להתווכח.

אנחנו אומרים: זה סוגר פינה, נשמע טוב ויש שמתירים.

ציון מוקצה: 4 כוכבים.

בית קברות
מוצאים את הקבר של הרשב"ש ועפים מפה | תמונה: giphy.com

הפרשי שעות

מה לא נעשה בשביל עוד שעה או שתיים של חיי תורה ומצוות בעולם הזה. זה אומנם חוזר אחורה כשחוזרים לארץ, אבל הקדוש ברוך הוא לא מתקטנן איתנו. שימו לב שהתירוץ הזה תקף רק לארצות מסוימות.

אנחנו אומרים: תירוץ די עלוב, אם יורשה. כבר עדיף לקפוץ רגע לקבר של הבעל שם טוב.

ציון מוקצה: 2 כוכבים.

קפריסין

קפריסין היא האי של ארץ ישראל, ואי לכך היא נחשבת בגבולות הארץ הקדושה. אז מה אם זה לא חד משמעי וזו רק דעה אחת בגמרא, מה שטוב לרבי יהודה טוב לנו. היא גם נראית בול כמו ארץ ישראל, אז מצד אחד אין הרבה פואנטה, אבל מצד שני אם כבר להתרחק אז למקום שנראה כמו שילוב בין תל אביב להר ברכה.

אנחנו אומרים: קצת מצוץ אבל עובד.

ציון מוקצה: 3 כוכבים.

קפריסין
תעצום עיניים תרגיש בחיפה | תמונה: giphy.com

צדקה ולימוד תורה

הריני נודר לתרום לצדקה בבית הכנסת הגדול בפראג ולומר תהילים לזכות המהר"ל. שלוח מצווה או לא שלוח מצווה?

אנחנו אומרים: בהצלחה בבית דין של מעלה עם התירוץ הזה.

ציון מוקצה: כוכב 1.

חופשת סקי

כי רבנים מהגוש גם ככה מתירים, ומה שטוב לרב אריה דרעי טוב גם לנו.
חוץ משוחד כמובן.

אנחנו אומרים: לא תופס מאמי.

ציון מוקצה: גורנישט מיט גורנישט.