5 ספרים שאף חדר שירותים לא שלם בלעדיהם

לכל בית יש את הספר שירותים שלו, זה שכולם קוראים שוב ושוב לאו דווקא כי הוא מעניין, אלא פשוט כי הוא שם. הנה המלצות לחמישה ספרים שאתם חייבים בשירותים שלכם

ספרים הם מוצר שהולך ונעלם. בעידן הנטפליקס והקנדי קראש אנחנו כבר לא ממש צריכים את התעסוקה הזו, ולפעמים נראה כאילו השימוש היחיד של ספרים הוא לספר לאורחים שלך כמה אתה תרבותי ורב אשכולות.

אבל יש דבר אחד שלא ישתנה לעולם גם כשישדרו לנו תכנים ישר לתוך המוח – הספר שצובר אבק בשירותים. משהו קריא חייב להיות שם, אחרת הבית יקרוס.

הנה חמש המלצות לספרים מושלמים לשירותים בלי טיפת דברי קודש (אם כי יש שיטענו שאסור להכניס אותיות עבריות לבית השימוש, החלטה שלכם):

החי והצומח בארץ ישראל

או כל ספר אחר בסגנון, זה לא באמת משנה. הדרישות הן תמונות מרהיבות (רצוי מפוקסלות), מידע לא שימושי בנושאים לא חשובים וכריכה בעיצוב ישן מזעזע. הידע הכללי שלכם ישתפר פלאים בכל כניסה לשירותים והאבק רק יחמיא לספר.

טבע
הידעתם? יש לנו ידע כללי מיותר כי העברנו שעות בשירותים | תמונה: pixabay

ואלה שנות

זה הספר שכולנו קראנו בכניסה לשירותים בשבת בלילה הרבה אחרי שהאור נכבה, ואנחנו חייבים לו הרבה פיסות מידע מוזרות על ההיסטוריה של מדינת ישראל, מחיכוכי פוליטיקה ועד מקרי רצח בנתיבות. כל בית שמכבד את עצמו צריך להחזיק עותק, והמקום המכובד והראוי לספר הוא כמובן ליד האסלה. לא בקטע רע חס ושלום, זה פשוט בית הגידול הטבעי שלו.

ואלה שנות
המלצת הגשה: אבק ותאורה חיוורת

הקטלוג של איקאה

לצערנו הוא כבר לא מיוצר, אבל אפשר להחליף אותו בכל קטלוג אחר (כולל הקטלוג של עזר מציון, למה לא). אין כמו לשבת בשירותים ולהתלבט בין שתי ויטרינות לסלון, עיצובים שונים של המטבח ותמונה לחדר השינה, ואחרי חצי שעה לצאת לבית ההפוך עם הווילונות הלא תואמים. איקאה מספקת לנו שעות של אסקפיזם יפהפה.

איקאה
רק תפתחו את הקטלוג ותדחיקו את כל מה שקורה בחוץ | תמונה: giphy.com

האזרח י.

עפר קניספל שלח מלא מכתבים מוזרים לחברות, סלבס ופוליטיקאים ואסף את כל התכתובות לספר שירותים מוצלח במיוחד. המכתבים הזויים, התשובות מצחיקות לאללה ואח שלך כבר שעה מחכה שתפנה לו את השירותים ועוד רגע משתין על הרצפה. תמצאו בספר מכתב לפנינה רוזנבלום עם בקשה לייצר בושם בריח דלק לגברים, פנייה למוזיאון ישראל בבקשה לשכור פסל לכמה ימים ומכתב לבית בן־גוריון עם הצעה לשלוח להם תפוח אדמה שנראה בול כמו בן־גוריון. עד שהם ענו למכתב התפוח שינה צורה לגולדה מאיר. הפסידו.

האזרח י
לא שטראוס. שובר של עשרה שקלים לקניית המוצרים שלכם זה לא פיצוי הולם לעד חצות שהגיע בלי הביסקוויט.

אלבי – סיפור אבירים

פעם פעם, לפני שיאיר לפיד התחיל להתבזות בפוליטיקה, הוא כתב ספר. וזה הספר הכי גאוני בכל ההיסטוריה של הספרים. יש בו אביר משועמם ונסיכה שנפלה בשבי, ענק מטומטם וגמד עצבני, הומור משובח וכתיבה שנונה. הוא מושלם לשירותים כי אחרי שקוראים אותו פעם אחת רצוף (ארבעים דקות לכל היותר, מדדנו) אפשר פשוט לפתוח אקראית ולקרוא פרק בכל כניסה לשירותים. והוא כל כך טוב שהוא יכול לשבת שם ארבעים שנה בלי שאף אחד ירצה להחליף אותו.

אלבי
הוא אולי אמיתי בתור סיפור, אבל הוא רק סיפור בתור אמת