מוקצה מבקרים: כל מה שכדאי ולא כדאי לראות בנטפליקס

מחפשים מה לראות? קיבצנו לכם 5 סדרות מדוברות ולא מדוברות שיעבירו לכם את הזמן יופי (או קצת פחות יופי)

בשביל מה אנחנו כאן אם לא כדי לחסוך לכם שיטוט חסר תוחלת ברחבי הנטפליקס. קחו 5 המלצות לסדרות מתח, קומדיה וכישלון מפואר להעביר איתן עוד סוף יום ברגוע:

עיר הרצח (Murderville)

הנה משהו מרענן לגמרי: עיר הרצח היא מיני סדרה קומית, שבה בכל פרק הגיבור הראשי (וויל ארנט) צריך לפתור תעלומת רצח. הטוויסט – בכל פרק מצטרף אליו שותף־מתלמד, שהוא למעשה סלב מוכר שמשחק את עצמו. השותף לא יודע מה הולך לקרות בפרקים, ונאלץ לגשש את דרכו, כשבסוף הפרק הוא צריך לנחש מי מבין שלושת החשודים הוא הרוצח.

אחרי שלושה פרקים העניין הבלשי טיפה נמאס, אבל עדיין מצחיק לראות את הסלבים מאלתרים בתוך הסצנות, כשהבלש הראשי טרי סיאטל וכל שאר הדמויות דואגים להעמיד אותם עם הגב לקיר ולהביך אותם כהוגן. בין המשתתפים: שרון סטון, קונאן אובראיין וקומייל ננג'יאני.

* * * * *

במשפט: סדרה קומית כיפית בסגנון מרענן
בזבוז זמן: 6 פרקים של כ־30 דקות (עונה אחת)
עונה שנייה: טרם ידוע
צניעות: ללא עירום
אלימות: אלימות גרפית של זירות רצח, אבל בקטע קומי

בלש
אחרי שלושה פרקים העניין הבלשי טיפה נמאס | תמונה: giphy.com

ארכיון 81 (Archive 81)

דן, צעיר המתמחה בשחזור קלטות וידאו, עובד על פרויקט שחזור מסתורי שלוקח אותו למסע של התמודדות עם עולם על־טבעי ביזארי ועם טראומה אישית. 

לא בדיוק התקציר הכי מושך לסדרה, כן? אבל אם מתעלים על זה מגלים סדרת אימה־מתח טובה מאוד שתתקשו להפסיק לצפות בה: העלילה מותחת ונפרשת היטב לאורך העונה, יש לה שפה ייחודית ולא מעט רבדים פסיכולוגיים. חשבנו שנשתעמם מהקטע של הגיבור צופה בפוטג' ישן ששחזר (כחלק מעולם הסדרה), אבל זה מבויים היטב ומחזיק לגמרי. לא מעט פעמים הסדרה מספקת גם אימה משתקת. ארכיון 81 היא לא סדרה מושלמת (למשל המשחק של הגיבור הראשי, אנמי מעט), אבל היא בהחלט מרעננת בנוף סדרות הנטפליקס הנוסחתיות שנראות כמעט כולן אותו דבר.

* * * * *

במשפט: סדרת אימה מרעננת
בזבוז זמן: 8 פרקים של 45–55 דקות
עונה שנייה: טרם ידוע
צניעות: ללא עירום, מעט מאוד סצנות מיניות
אלימות: מעט אלימות גרפית

archive
לא סדרה מושלמת, אבל בהחלט מרעננת בנוף | תמונה: giphy.com

מניפסט (Manifest)

כנהוג, נטפליקס קונה סדרות לשידור, מעלה אותן באיחור אופנתי – ופתאום הן נהיות מה שכולם מדברים עליו. כזאת היא מניפסט, שעלתה ברשת NBC האמריקאית כבר ב־2018, בוטלה אחרי שלוש עונות, ואז הגיעה לנטפליקס ב־2021 וזכתה לעדנה מחודשת. 

הסדרה מספרת את סיפורם של נוסעי טיסת 828, מטוס שנעלם באופן על־טבעי ונחת אחרי חמש שנים. רק מה? עבור כל הנוסעים הזמן למעשה לא התקדם כלל. עד כאן פרמיס מצוין ובסיס לסדרה מותחת; אבל במקרה של מניפסט ההייפ הנוכחי לא מוצדק בכלל: עם התקדמות העונה מתעצמת התחושה שיש כאן סדרת דרמה על־טבעית לא מהודקת. התסריט בינוני להחריד, הדיאלוגים קלישאתיים, ונראה שהיוצרים עצמם עוד מחפשים דרך לפתור את התעלומה העל־טבעית שיצרו. קצת כמו בסדרה אבודים, גם כאן היוצרים יורים לכל מיני כיוונים ולא פוגעים. בקיצור הם קצת אבודים. המשחק של הגיבורים הראשיים לא אמין ולא סוחף. היא פופולרית להחריד ויש בה משהו שואב, אבל בקיצור, אנחנו ממליצים לוותר.

* * * * *

במשפט: דרמה על־טבעית שטבעי לוותר עליה
בזבוז זמן: 42 פרקים של 42–49 דקות (שלוש עונות) 
עונה רביעית: הוזמנה על ידי נטפליקס עונה רביעית ואחרונה. אין תאריך עלייה לאוויר
צניעות: ללא עירום, מעט מאוד סצנות מיניות
אלימות: סביר

manifest
היוצרים עצמם עוד מחפשים דרך לפתור את התעלומה שיצרו | תמונה: giphy.com

סופרסטור (Superstore)

יש האומרים שהיא הגרסה האמריקאית של "קופה ראשית", אבל היא עלתה לפניה והאמת שהיא שונה ממנה מאוד בסגנון הקומי, ובהרבה בחינות גם עולם הסדרה לא לגמרי דומה.

סופרסטור היא סיטקום אמריקאי מטופש להחריד שמספר את סיפורם של העובדים בסופרמרקט Cloud 9, אם תרצו משהו בסגנון של טסקו או טרגייט – ז'אנר של חנויות ענק שאין כל כך בישראל. לפעמים היא נורא מתאמצת, ויש בה משהו פרוגרסיבי באופן לא לגמרי טבעי, ועדיין היא סדרה כיפית. יש לה לא מעט פרקים מצחיקים מאוד, והיא גילטי פלז'ר מושלם כשבא לכם לראות משהו קליל ולא ארוך מדי אחרי יום מתיש. 

* * * * *

במשפט: סיטקום קליל אחרי יום קשה
בזבוז זמן: 113 פרקים של 22 דקות (שש עונות)
עונה שביעית: אין ולא תהיה
צניעות: ללא עירום, מעט מאוד סצנות מיניות שנחתכות מהר
אלימות: אין

superstore
גילטי פלז'ר מושלם | תמונה: giphy.com

חיל החלל (Space Force)

קודם כל, אם אתם מחובבי "המשרד", אתם כנראה צריכים לצפות. הסדרה נוצרה על ידי סטיב קארל (מייקל סקוט האגדי), שהוא גם הגיבור הראשי שלה, יחד עם גרג דניאלס – זה שאחראי על העיבוד של המשרד הבריטית לזו האמריקאית. מצד שני, אם אתם מחובבי "המשרד" אתם עשויים להתאכזב מהרמה, לפחות בהתחלה. מצד שלישי, גם ההתחלה של המשרד הייתה לא משהו.

בקיצור, נשיא ארצות הברית מחליט שהירח צריך להיות בריבונות אמריקאית, ומקים לשם כך חיל נוסף בצבא – חיל החלל שבראשו מועמד גנרל ניירד (סטיב קארל) במקום לפקד על חיל האוויר כמו שהוא תמיד רצה. יחד עם ג'ון מלקוביץ' בתפקיד המדען ד"ר מלורי שנותן תצוגת משחק נהדרת בתור זה שמנסה לשמור על שפיות בתוך מערכת מטורללת, יועץ התקשורת סקרפידוצ'י ועוד קאסט לא רע בכלל, אנחנו מקבלים אחלה קומדיה. יש שיאמרו אפילו סאטירה, אם כי יש עוד מה לעבוד על הידוק העלילה.

* * * * *

במשפט: קומדיה חביבה וקלאסית
בזבוז זמן: 17 פרקים של 30 דקות (2 עונות)
עונה שנייה: עלתה ממש עכשיו
צניעות: זה הצבא חבר'ה. פקודות השילוב הראוי עובדות כנדרש
אלימות: כמעט ולא

חיל חלל
אחלה קומדיה | תמונה: giphy.com