5 מתכונים פשוטים לגבר המצוי

אשתך נשארה בעבודה עד שעה מאוחרת והשאירה אותך אחראי על ארוחה לילדים? אתה רוצה לפנק את חברה שלך ולא יודע איך? אמא השאירה אותך אחראי על ארוחת ערב? אנחנו כאן לעזרתך

אנחנו יודעים שלדעתך זה סותר, 'מתכונים' ו'פשוטים'. אבל בשביל זה הכנו לך את הרשימה הקרובה – בלי הפרדת ביצים, בלי "לפי העין" ובלי ערימות כלים שצריך לשטוף אחרי. קל ופשוט.

cook
תמונה: giphy.com

1| מרק

בכל זאת חורף עכשיו, וזה הפינוק הכי ביתי וסבתאי. נלך על המרק הכי פשוט – מרק ירקות.

מה אתה צריך?

ירקות למרק: בטטה, גזר, בצל, תפוחי אדמה, סלרי, קולורבי.

איך מכינים?

תקלף הכל, תחתוך לגדלים שווים (אפשר גם חתיכות גדולות, זה יותר פשוט אפילו), תשטוף את האצבע בזהירות ותדביק פלסטר, תכניס את הירקות לסיר עם מים (הרבה), תשים על האש ותוסיף כפית מלח, כפית כמון, כפית חווייאג' למרק, כפית פפריקה, חצי כפית פלפל שחור.

תערבב, תסגור את הסיר, וכשהמים מבעבעים תנמיך את האש. המרק מוכן כשהירקות רכים ואפשר לנעוץ בהם מזלג בקלות.

2| פסטה

הכי פשוט ובסיסי.

מה אתה צריך?

פסטה, מים, סיר. כיוון שאין לך את הידע בבישול, אפשר להסתפק בקטשופ או ברוטב מוכן ולא להכין רוטב מיוחד. יש אחלה רטבים מוכנים לפסטה שמגיעים בצנצנות, כדאי לנסות.

איך מכינים?

תרתיח מים בסיר, כשהמים רותחים תכניס את הפסטה, בערך כף וחצי שמן (אם זאת חבילה שלמה. לא קריטי) ותערבב. כשהמים מבעבעים תנמיך את האש, ואז תשב בצד ותגיד תהילים. מדי פעם תטעם כדי לבדוק אם הפסטה רכה, וכשהיא מרגישה לך מוכנה תוריד את הסיר מהאש, תשפוך את הפסטה למסננת ותשטוף טוב טוב. זה שלב חשוב כדי שהיא לא תהיה מושית ומגעילה. עכשיו נשאר רק לערבב עם הרוטב, והופס יש לך ארוחה.

3| ירקות בתנור

מה אתה צריך?

ירקות שאוהבים: אפשר להכניס פנימה גמבה, תפוחי אדמה, בטטות, בצל, גזר, קולורבי, שומר, קישוא, חציל, שום, סלק, כרובית, ברוקולי.

איך מכינים?

תחתוך את הכל בערך באותו גודל, הכי נוח בעיגולים. תסדר הכל בתבנית (על נייר אפייה או שמן זית, שלא יידבק), תשפוך שמן זית על הירקות (בלי להגזים), מלח או מלח גס (בערך כף), אורגנו אם אתה בעניין, ולתנור.

גם כאן אין זמן מוגדר, תשלוף ירק פעם בעשר דקות כדי לבדוק אם הוא אכיל. כשהירקות מזהיבים זה סימן שהם כנראה מוכנים.

4| חביתה

זה גם פשוט. אומנם צריך לשבור ביצים, אבל לא הרבה יותר מזה.

מה אתה צריך?

ביצה או שתיים, שמן. אם רוצים להשקיע אז גם מלח.

איך מכינים?

שוברים ביצה לכוס, שולפים בזהירות את הקליפות שנכנסו פנימה, מערבבים עם מזלג. שמים קצת שמן במחבת (זה יוצא לא יותר מכף!) ושופכים את הביצה פנימה.

אחרי דקה או שתיים, כשהצד התחתון יציב מספיק, הופכים את החביתה בעזרת תרווד (אילוסטרציה למטה). אין בעיה אם זה מתפרק, כי זו חביתה מקושקשת.

כשגם הצד השני יציב אפשר לכבות את האש, והמהדרין לא מעבירים לצלחת אלא אוכלים ישירות מהמחבת כדי לא ללכלך עוד כלי.

תרווד
זה תרווד. תכירו.

cook
תמונה: giphy.com

5| עוף בתנור

מה אתה צריך?

עוף (כרעיים – פולקע ומשולשים).

מצרכים לרוטב: דבש, שום כתוש, חרדל. או: מיץ כלשהו (תפוזים, אפרסקים, קולה, בירה שחורה. תתפרע).

איך מכינים?

לוקחים תבנית, פורסים נייר אפייה ומסדרים בתוכה את העוף.

אם בחרת להכין רוטב תכין אותו בקערה נפרדת: מערבבים 2 כפות דבש, כף חרדל, כפית וחצי שום כתוש, ושופכים את על העוף.

אם הלכת על המיץ אז פשוט תשפוך אותו על העוף ותתבל בפפריקה מתוקה.

תכסה את התבנית בנייר כסף ותכניס לתנור בחום של 180 מעלות, ואחרי חצי שעה תוריד את הכיסוי ותיתן עוד חצי שעה בתנור בלי כיסוי. כדי לוודא שהעוף מוכן תנעץ מזלג – אם הוא ננעץ בקלות אפשר להוציא מהתנור ולהתחזר.

food
טועמיה חיים זכו | תמונה: giphy.com

כל זה נחמד מאוד, ועכשיו גם פשוט. אפשר גם להשקיע יותר ולהתקשר לאמא שלך, ולהכין איתה ביחד את האוכל לפי המתכון שלה. ואם רוצים ממש להשקיע אפשר להזמין אוכל מבחוץ. בינינו זה הכי טעים.