תיאוריית הקורים: ספיידרמן החדש שעוד לא ראיתם

דיסני עשו לנו טיזינג למהלך איחוד יקומי מארוול כבר המון זמן. אבל איך דוחפים את כל הדמויות האהובות ליקום קולנועי שקיים מאז 2008? קשה, אבל אפשרי | אור רייכרט הלך לקולנוע וחזר כדי לגרום לנו לקנא
זו ביקורת בלי הרבה ספוילרים, אבל עדיין, הקריאה על אחריותכם בלבד.

זה התחיל כשבעטתי בטעות בפופקורן שלנו. חצי מהעסק נפל על הרצפה. זה המשיך כשפספסתי את המיקום של הקולה בכיסא ושפכתי הכל על מתבגר עם כובע לבן. וכולנו יודעים מה זה אומר כובע לבן. אז התנצלתי עמוקות, והלכתי לקנות מחדש הכל, רק כדי לראות שהקולנוע סגרו את עמדות הפופקורן מוקדם. מה עוד יכול להשתבש?

cinema
תמונה: giphy.com

אני מחכה לסרט הזה המון זמן. דיסני, הבעלים של מארוול, עשו לנו טיזינג למהלך איחוד יקומי מארוול כבר המון זמן. מיד לאחר אנדגיים, התחילו שם במארוול לפמפם לנו בעדינות את חזרתם של דמויות מארוול שנמכרו אי אז בשנות התשעים, כשמארוול היו לקראת פשיטת רגל, חזרה לחיק משפחתם האוהבת. דיסני רכשה את מארוול ואת פוקס (בעלת הזכויות על אקסמן, ארבעת המופלאים ועוד), והצליחה לעשות עסקה מעולה עם סוני (בעלת הזכויות על ספיידרמן, וונום ועוד).

כך, קווין פייגי, מפיק העל של יקום מארוול, יכול מעכשיו להשתמש בכל הדמויות האבודות והאהובות של מארוול. אבל איך דוחפים אותם ליקום קולנועי שקיים מאז 2008? קשה, אבל אפשרי.

ספיידרמן 1
התמונה באדיבות פורום פילם

זה התחיל עם "וונדה־ויז'ן", סדרת טלוויזיה על וונדה, שהסבירה לנו את כוחות המכשפה ומהו "נקסוס". משם עברנו ל"לוקי", שהסביר לנו מהו "ציר הזמן הקדוש", איך ולמה הוא נשבר ומה קורה בעקבות זה, והסדרה המצוירת "מה אם?" שמראה לנו מה קורה לדמויות שאנחנו מכירים, אבל מיקומים אחרים.

ועכשיו מגיע "ספיידרמן: אין דרך הביתה", שמתחיל את איחוד היקומים הקולנועיים בין פוקס, סוני ומארוול לכדי יקום אחד, שנותן את הסיבה איך ולמה הגיעו הדמויות שאנחנו מכירים מפעם.

עד כאן הקפה ראשונה.

ספיידרמן
התמונה באדיבות פורום פילם

הסרט מתחיל די מהר לאחר סיום אירועי הסרט הקודם – "ספיידרמן: רחוק מהבית", ובו "מיסטיריו", עובד לשעבר של טוני סטארק, שהשתמש בטכנולוגיה של חברת סטארק כדי לעבוד על כולם שהוא סופר גיבור, אך בעצם רצה תהילה ונקמה. הוא מגלה את זהותו של ספיידרמן, הלא הוא פיטר פרקר.

לא זו אף זו, אותו מיסטיריו סיפר לעולם שספיידרמן הוא בעצם רע, והוא גרם למותו.

פיטר, חבריו ודודתו נכנסים לחקירה משטרתית, ופיטר מעוניין להוציא את החברים שלו מהתמונה ולהחזיר את הגלגל לקדמתו. לשם כך הוא נפגש עם ד"ר סטריינג', שמסכים להטיל כישוף שימחק את הזיכרון הכללי של העולם שספיידרמן = פיטר פארקר. הכישוף מסתבך וסטריינג' קורע את מרקם המרחב, החלל והזמן, ובעצם כל מי שמכיר את פיטר פארקר, מכל יקום שהוא, מגיע ליקום שלנו ומנסה לפגוע בו.

סטריינג' רוצה להחזיר את כולם ליקום שלהם, שבו הם כבר מתים על ידי ספיידרמן, וליבו של פיטר נכמר בקרבו, והוא מנסה לרפא אותם ולהחזיר אותם בריאים ושלמים. הכל מסתבך, סוף.

spidreman
תמונה: giphy.com

האמת, שבין הנקודה של "ושלמים" מהפסקה הקודמת לבין "סוף", יש שעתיים של סרט. וזה אחד הסרטים הכיפיים, המגניבים, המיוחדים והמטורללים שראיתי זה הרבה זמן. זה כל מה שציפיתי, בתור גיק של מארוול. הסרט היה אינטנסיבי, מותח, מצחיק, מיוחד, ומלא ב"איסטר אגז" (רמיזות וקריצות של התסריטאים לכל היקומים של מארוול, לממים, לתרבות הפופ ובלי סוף שטויות כאלו שרק מטורללים כמוני שמו לב וצחקו כשכל האולם היה בשקט).

לאחר הנפילות של הסרטים האחרונים של מארוול, שאנג צ'י והנצחיים, שהיו בינוניים להחריד, מארוול הצליחו להחזיר את הכיף והשמחה של הסרטים שלהם. יעידו הצחוקים הרמים שהיו באולם, מחיאות הכפיים ופרצי ההתרגשות של קהל הצופים שחוו אותי את הסרט.

האם גם לא גיקים יכולים להנות? ודאי. האם מי שלא ראה את הספיידרמנים הקודמים יוכל להנות? בטח. האם כל השמועות על מה שקורה בסרט נכונות? לכו תראו. האם היו לי דברים שהפריעו לי בסרט? ודאי: אי סדרים קטנים, מקומות קטנים של חוסר המשכיות בעלילה או בעלילה הכוללת. אבל אלו דברים קטנים, שבטח לא יטרידו אתכם אם לא תחשבו על זה יותר מדי.

זהו סרט סוף שנה קלאסי, ששם את מארוול בטופ יצרני הסרטים הפופולריים, ולא בפעם הראשונה. ועם יקומים חדשים ועשרות דמויות חדשות שמגיעות למסך, כנראה גם לא בפעם האחרונה.

ספיידרמן – אין דרך הביתה. 150 דק'.

ספיידרמן 3
התמונה באדיבות פורום פילם

#סולם_רייכרט

הטוב: הכל.

הרע: סרט בלי פופקורן וקולה.

המכוער: אנשים מסוימים שהזדקנו רע. זה ספוילר, אז זה מה שתקבלו ממני היום.

#סולם_מוקצה

שפה: סבבה
צניעות: סבבה
אלימות: מארוולית
דייט: רק אם שניכם גיקים