אחותי, כלה: המדריך למלווה המתחילה

הנה הגיע היום החשוב בחייך. סתם, לא. היום החשוב בחיים של חברה שלך. ואת שם כדי לעזור לה. או לפחות כדי לנסות לעזור לה. סנדלים קרועים, שמלות מכוערות, איחורים והמון דמעות: המדריך שיעזור לך לשרוד את זה


בשעה טובה ומוצלחת החברה הכי טובה שלך מתחתנת. ליום הזה חיכיתן מהיום הראשון של האולפנה. או מהיום הראשון של השירות. או מאתמול, תלוי עד כמה זריזות החברות שלכן. בכל מקרה, את עומדת ללוות אותה במהלך היום, לנגב לה את הדמעות, להתפלל איתה מנחה, לקלל אותה אם היא צמה או לברך אותה אם היא מחליטה להזמין סושי.

בכל מקרה, את לגמרי איתה. לא משנה מה. וזה כיף בטירוף! עד הרגע שבו את מגלה ששכחת את ברכת הכלה באוטו ואת צריכה לרוץ בהיסטריה על העקבים הגבוהים שבכלל לא רצית לנעול, כדי להביא אותה לפני שהחתן מגיע. או עד הרגע שבו מוציאים קבבונים נוטפי שומן בקבלת פנים אבל את לא יכולה לאכול כי את חייבת לעשות עוד סיבוב של "ישיש עלייך",  למרות ששרתן את השיר הזה כבר שבעת אלפיים פעם. מה לעשות, זה השיר היחיד שאתן מכירות.

בקיצור, כמו כל דבר, צריך ללמוד איך ללוות נכון. מה צריך להיות בתיק של המלווה המושלמת (ספויילר: אם הקשית לא מתקפלת – את לא מלווה טובה), איך לשים את הכלה במרכז ולמרות זאת לחשוב גם קצת על עצמך וכמובן – איך להימלט מהחתן ברגע המטריד הזה שגם הוא וגם היא באותו הזמן בצילומים (ולא, אנחנו לא נדבר פה על הקטע המביך הזה שהחתן והכלה מצטלמים גב אל גב ומסתירים את העיניים. אנחנו מתנגדים לזה.).

הנה כמה טיפים שיעזרו לך להתחיל מניסיוני ומנסיונן של חברות קבוצת "כל הקושיות נכונות", או במילים אחרות, הגרסה המגזרית שלנו לסרט המצוין '27 שמלות' (ואם את לא מכירה את הסרט הזה, נשללת ממך הזכאות להיות מלווה):

1 הכיני את עצמך מראש

או במילים אחרות, הכירי את חברך הטוב ביותר: שיין

שבת כלה, מסיבת רווקות, הפרשת חלה, ועוד כל מיני מסיבות מומצאות שאני לא סגורה עליהן. זו רשימת האירועים שאליהם את צריכה להיערך. לכל אחד מהם את צריכה להגיע עם קישוטים ובלונים, חד פעמי, מפות ושלטים ומפה לשם – את עומדת להוציא את המשכורת החודשית שלך. תהיי חכמה, תתארגני מראש כך שתוכלי להזמין מחו"ל ולא תצטרכי לקנות בקיוסק מתחת לבית בלון ב-30 שקל עוד לפני הליום (ובמקרה המצער שבו הבלון עם הנצנצים מתפוצץ – את צריכה לקחת מטאטא ולנקות בעצמך וגם לשלם עליו, סיפור אמיתי.).

2 הכיני את עצמך מראש 2

או במילים אחרות: בקשי רשימת מוזמנות עם קצת פרטים.

לכלה יש חברות מהשירות, מהאולפנה, מהאוניברסיטה, מהסניף, מהעבודה, מהמדרשה, ומההתנדבות השבועית ההיא בכיתה ט'. לכל האירועים שהזכרנו בסעיף הקודם יגיעו המון בנות שאין לך מושג מי הן ומה הן. בקשי מהכלה קצת הסבר כי יהיה לך קצת לא נעים לשאול "סליחה אבל מי את?" אחרי שלושה אירועים שבהם צרחתן יחד שירי חתונה כתף אל כתף.

3 תכיני את עצמך מראש 3

או במילים אחרות: תלמדי שירי חופה דוסים.

כמה אפשר לשיר "ישיש", או את הגרסה ההיא של "בואי בואי / בואי בשלום"? פעם אחת, פעמיים, פעם שלישית ואמא של הכלה מורידה לך סטילטו לתוך הראש. בשלב מסויים הפלייליסט נגמר ועד שתגיע ההיא עם הדרבוקה מהמדרשה יש רגע מביך כזה של "מה עכשיוווו" ולך, רק לך! יש את הכוח למנוע אותו. תלמדי מראש שירי חופה דוסים.

4 תזכרי מי במרכז כאן

או במילים אחרות: השמלה שלך תהיה מבאסת. תתמודדי.

הכלה חלמה על היום הזה כל החיים שלה. זה היום שלה, ולמרות שבא לך להראות טוב (בעיקר אם הצלם עושה גם תמונות מיוחדות לרווקות) יש מצב שלא תאהבי את השמלה שהיא תבחר. או את הצבע. או את הדוגמא. או את האורך, כי יש כלות שבא להן שכל המלוות ילבשו שמלות באותו אורך. למה? וואלה, בחיים לא שמעתי על מלווה שהעזה לשאול.

5 מלווה, שפרי את תיקך!

או במילים אחרות, מה את חייבת שיהיה עלייך ואם לא – העולם ייחרב בהגזמה?

קשית מתקפלת. או חבילה של קשיות מתקפלות. טישו. לא כי הכלה תבכה, וגם לא כי את תבכי, למי יש זמן לבכות היום הזה עמוס מדי. כי הצלם יגרור אתכן במלא שדות פרחים ויש מצב טוב שתזיעי. אז קחי גם בושם. ונעליים להחלפה, כי להמון מלוות נקרעו הסנדלים. יש מצב שלא צריך לנעול סנדלים לחתונות? בקבוק מים, שקית קטנה עם שקדים ואגוזים, או שוקולדים, להעלאת הסוכר במקרה הצורך. דרבוקה את לא צריכה להביא, ההיא מהמדרשה תעשה את זה בשבילך.

6 תהיי שם בשבילה, אבל אל תשכחי את עצמך

או במילים אחרות: אם תרגישי לא בנוח – לא תהיי מסוגלת לתמוך בה.

בשביל לשמוח עם החברה בלב שלם את צריכה שהלב שלך לא יתעסק בדברים אחרים. נכון, זו תקופה קשה ויש מצב שהכלה לא תזכור לומר תודה. היא לחוצה, לא סבלנית, לא מתעסקת בשום דבר שהוא לא החתונה ובתכל'ס – חברה קצת מבאסת.

אבל זו התקופה היחידה בעולם שבה זה סבבה שהיא תתנהג ככה. היא עוברת חוויה מפחידה, החיים שלה משתנים והגיוני שהיא צריכה להוציא קצת קיטור. נסי לשחרר, להבין שזה אירוע של פעם בחיים וגם היא תהיה שם בשבילך בדיוק כמו שאת שם בשבילה.

ובכל זאת, אם הדרישות מוגזמות ואת לא מצליחה שלא להיפגע – קחי צעד אחורה. זה בסדר, זה לגיטימי. עד שתרגישי שאת מסוגלת לחזור. בשביל שתיכן.

עכשיו, כמה טיפים בקטנה, כדי למנוע אסונות שחזרו על עצמן ביותר מדי סיפורים:

  • אל תנעלי סנדלים. גם כי הם נקרעים וגם כי בדוק ידרכו עלייך עם עקב והאצבעות שלך ילכו כפרת עוונות.
  • וודאי שיש לך ברכת כלה וכוס ספייר כדי לשבור. את לא רוצה להגיע למצב שבו תצטרכי לרוץ לפני החופה לבתים של אנשים ולבקש כוסות.
  • חלקי תפקידים עם שאר המלוות. גם כי לא צריך שתי מחברות כלה, וגם כי בואי, אין לך עודף זמן.
  • אל תנשקי אל הכלה אם יש לך אודם. ואל תתני לאף אחת אחרת לנשק את הכלה אם יש לה אודם.
  • במידה והתעלמת מהסעיף הקודם – דאגי שיהיו לך מגבונים של קלייה.
  • תנשמי עמוק. כי יהיו דברים שיעצבנו אותך ולא תוכלי להגיד כלום. וגם כי תצטרכי למלא מלא בלונים.

בקרוב אצלך, הא?


הודיה, המון מזל טוב לרגל האירוסים! אוהבים, החבר'ה ממוקצה.