8 דרכים שיעזרו לכם לא להיפסל בספירת העומר (שהן 7 דרכים ועוד אחת בונוס)

אין כמו הרגשת הניצחון שבלצלוח את כל ימי ספירת העומר ולהגיע ליום ה־-49 הנכסף. איך עושים את זה? דברת רייטר אספה בשבילנו 8 צ'יטים שיובילו אותנו למתן תורה בבטחה

רגע, מה זה "לא להיפסל"? מה זה, משחק? ובכן, ברור שכן. כאילו, זו מצווה, ויש בה רעיונות עמוקים, ומלכות שבהוד וכל זה. אבל אי אפשר להכחיש שיש בה משהו משחקי. בכלל, היהדות הרי דואגת שלא ישעמם לנו ומארגנת לנו לא מעט משחקים. בעיצומו של השעשועון "החמץ הוא לבה", התחלנו בטורניר "העומר" המפורסם, שחוזר בפעם האלפיים ומשהו. עם הצלחה לא מתווכחים, אה?

החוקים פשוטים: צריך למלמל טקסט קצר פעם ביום, ומדי פעם לבצע חישוב מתמטי פשוט (שאפילו אותו לא צריך לבצע אם סופרים מסידור נגיד).
כמות השחקנים לא מוגבלת: "העומר", בניגוד למצוות אחרות (כן, "מחיית עמלק", אנחנו מסתכליים עלייך), מאפשר חוויית משחק מהנה גם לשחקן יחיד.
הקאץ' (למקרה שגר־צדק טרי קורא אותנו. שמים לב איך אנחנו מנצחים ב"גר לא תונה"? שנים של אימון): אסור לפספס אף יום, ואסור להתבלבל ולספור בטעות את יום המחר לפני שהגיע. אם פספסת, אתה יוצא מהמשחק. אין פסילות, אין אפשרות להתחיל מחדש. הכל או כלום.

לא ספרת יום אחד? נפסלת! | תמונה: giphy.com

החלטנו לעזור לכם לנצח במשחק, ואספנו ממרחבי הרשת כמה צ'יטים שיהפכו את הגביע "תשעה וארבעים" לנגיש יותר. היופי פה הוא שאין הגבלה על כמות המנצחים, אז תרגישו חופשי לשתף.

1 הקלאסי

דמיינו לעצמכם את המצב הבא: אתם כבר לבושים בפיג'מת הפסים שלכם, מילאתם את הנטלה שתניחו מתחת למיטה (בשביל המשחקון "נטילת ידיים"), אתם מצחצחים שיניים וחושבים רק על התנומה המתוקה שתרד עליכם בעוד חמש דקות (לאחר שתסיימו עם "קריאת שמע"). לפתע אתם מביטים במראה מולכם, ורואים שלט גדול "לא לשכוח ספירת העומר!" (צמוד כמובן לשלט הקבוע שיש לכם שם: "את/ה יפה ושווה"). הופ, סימנתם וי על הספירה של היום. נחמד, לא?
בקיצור, הטריק הראשון והבסיסי ביותר הוא לכתוב לכם תזכורות במקומות אסטרטגיים ברחבי הבית, המשרד או המכונית. תבחרו בנקודות שאתם עוברים לידן בזמן מועד לפורענות, ותראו ישועות.

להדביק תזכורות במקומות אסטרטגיים | תמונה: giphy.com

2 הטכנולוגי

דומה לצ'יט הראשון, אבל שונה. קחו את הפלאפון, תכוונו שעון מעורר עם הכותרת "ספירת העומר!!!" ותגדירו שהוא יצלצל כל יום בשעה תשע (בערב, כן?). בחמש שניות ארגנתם לעצמכם תזכורת קבועה, אם כי קצת מעצבנת, והכפלתם את הסיכוי שלכם להגיע ליעד. 

3 הטכנולוגי יותר

עד כה הכתבה הייתה פתוחה לכולם, גם לציבור מאתוגר־סמארטפונית – שעון מעורר אפשר לכוון גם בנוקיה C2. אבל העצה הבאה מתקדמת יותר (אם כי C2 מגיע בדרך כלל עם מכונת זמן, אז אולי אנחנו אלו שנשארו מאוחר):

לא לחינם זכינו בתואר "סטארט־אפ ניישן". היום יש לאפליקציה לכל דבר – יש אפליקציה שתעזור לכם להמתין בין בשר לחלב, מראה שתעזור לכם להניח תפילין, ואין צורך לציין שיש אינספור אפליקציות שיזכירו לכם לספור ספירת העומר. כלומר, יש גם יש צורך לציין, כי על זה הכתבה – הנה מבחר לא ממומן של אפליקציות כאלו. (כן כן, כל מילה היא קישור לאפליקציה אחרת. נסו ותיווכחו). אל תשכחו להפעיל את ההתראות.

מומלץ לעשות תזכורות כדי לא לשכוח להסתכל בהתראות | תמונה: giphy.com

4 החברותי

אם אפליקציות קרות ומרוחקות זה לא בשבילכם, הפתרון הבא כנראה יתאים: הצטרפו לקבוצת ווטסאפ ייעודית, ותקבלו בכל ערב (וגם בוקר, בחלק מהקבוצות) את נוסח הברכה המתאים. בחלק מהקבוצות נשלחת רק הברכה, ובחלקן יש תוכן נוסף כמו ציור יומי או היכרות עם גופנים. כמובן שמההרגל תעשו השתק איך שתיכנסו לקבוצה ואז יצא שכרנו בהפסדנו, ולכן אם כבר מדברים על הרגלים, הנה הצ'יט הבא:

5 שוטף המוח

על פי ניתוח נתונים, הקוראים שלנו הם אנשים בוגרים, בעלי אחריות והשפעה על החיים שלהם. לכן, תוכלו ליצור לעצמכם הרגל ולגרום למוח שלכם להזכיר לכם את הספירה. תבחרו פעולה מסוימת שאתם עושים בכל ערב במקום קבוע, ותצמידו אליה את הספירה. עם הזמן המוח יתרגל לזה (אנחנו רוצים להשתמש במילה "חיווט", אבל אנשים שמבינים במדע כנראה יצחקו עלינו) ויקשר בין הספירה למיקום או לפעולה שבחרתם.

כך בכל פעם שתנעלו את הדלת, למשל, תזכרו לספור ספירת העומר. הבעיה כמובן היא שיש דברים שהנטייה לשכוח אותם היא כה משמעותית (נגיד, את התאריך של היום נישואין) שיש סיכוי שזה יעבוד הפוך ותלכו לישון עם דלת לא נעולה. אמאלה.

"שוב שכחתי שיום הנישואין שלנו הוא בשבעה ושלושים יום שהם חמישה שבועות ושני ימים בעומר הרחמן וכו'" | תמונה: giphy.com

6 המחכים

כבר שנים שרצים בפייסבוק כל מיני פרויקטים לספירת העומר, תחת כותרות שונות ומשונות שיעשו בשבילכם את העבודה. כל פרויקט כזה מזכה את הרבים הן בתזכורת לקיום המצווה והן במידע מעניין עד איזוטרי.

רועי קהת מוביל אתגר שבו בכל יום מימי הספירה מפרסמים סיפור עם מילה אחרת לפי טבלה ייעודית. הרב אורן דובדבני ממליץ על בקבוקי ויסקי שמתאימים לספירה של אותו יום. ארנון בן דוב כותב בכל יום על שחקני NBA שלובשים גופייה עם המספר הרלוונטי. יהושע פאול ממליץ בכל יום על ספר אחר מרחבי העולם, ויהונתן צוריה משחזר את ההצלחה הענקית של ספירת העומרפורס משנה שעברה, ומשקיע בפרוייקט "עמוד בעומר", במסגרתו הוא בוחן בכל יום עמוד יחיד מספר אהוב. מספר העמוד, איך לא, מקביל לספירה.

גם במוקצה כמובן דואגים לכם, ויצאנו במבצע "מחד־אופן לאוטובוס מפונפן": בכל יום אנחנו מעלים תמונה של כלי רכב עם מספר המקומות הרלוונטי. סקרנים לראות מה יהיה כשנגיע לעשרים ושש? גם אנחנו. בינתיים תעשו לייק, תפעילו את ההתראות, תבחרו אותנו בתור מועדפים בפיד שלכם, ותקבלו תזכורת יומית לספירה. הכל לשם שמיים, כמובן.

7 המציק

עכשיו אנחנו מתעלמים מניתוח הנתונים שהזכרנו בסעיף חמש, תסלחו לנו: תענדו על היד גומיה, ובכל פעם שתתהו למה היא שם, תזכרו שהיא שם כדי להזכיר לכם לזכור משהו. בדומה לכדור הזיכרון של נוויל, הגומיה לא מזכירה לכם מה לזכור אלא רק שיש לכם משהו לזכור, ולכן אנחנו ממליצים כמובן לשים עוד גומיה גם על היד השנייה כדי שתזכרו מה אתם צריכים לזכור, אבל רגע, מה? לא חשוב, זה מוצלח, כך אומרים. אומרים גם שכדי לא להתרגל לזה כדאי להחליף בכל כמה ימים לגומיה בצבע אחר או פשוט לפריט מוזר ושונה. בקיצור, נעבור לסעיף הבא ונשכח ממה שהלך פה? 

"אני בטוח שזה אמור להזכיר לי משהו, אבל אני לא זוכר מה?" | תמונה: giphy.com

8 המסורתי

מה שטוב לאבותינו טוב גם לנו. הצ'יט האחרון הוא בעצם קרוסאובר עם המשחק הוותיק "שלוש תפילות ביום". לאחר תפילת ערבית במניין תעברו באופן אוטומטי את השלב של היום, ותוכלו לשאוב עידוד מהקבוצה שסביבכם. נכון, זו נשמעת רמאות, ולא הצלחנו להשיג את תגובת המפתח, אבל אנשים שמזדהים כנציגים מטעמו מספרים שהוא דווקא תומך בעניין ויצר את הצ'יט הזה בכוונה. אם כבר מדברים על זה, סיפרנו לכם כבר על עוד דרכים לעקוץ ת'הלכה? כנסו כנסו.