עשרה דברים שנתגעגע אליהם עם תום עידן הציונות הדתית

פליזים, סנדלי שורש, טרמפים, קצינים בדרג נמוך, אור אולטרא סגול ועוד ועוד - ינון מגל הכריז על תום עידן הציונות הדתית, ואנחנו כבר מתגעגעים

היום, כשהדלקנו את הרדיו, נבהלנו לרגע: בכל התחנות היו שירים שקטים של חנן בן ארי וישי ריבו. מה זה, אמרנו לעצמנו, הציונות הדתית מתה? יכול להיות שתם עידן הציונות הדתית ואף אחד לא סיפר לנו? ובכן, מסתבר שטעינו. כלומר, כן, תם עידן הציונות הדתית, אבל זה לא שאף אחד לא סיפר לנו. ינון מגל הוא זה שפרסם בטוויטר את הידיעה הבלעדית:

מתוך: חשבון הטוויטר של ינון מגל

בי"ג באייר תשפ"א (25/4 למניינם), ב־11:09, תם עידן הציונות הדתית. אחרי שבלענו את הרוק וניגבנו את הדמעות שהרטיבו את השפם הציוני־דתי שלנו, התפנינו לעסוק בעוד סממנים דתיים שהלכו לעולמם עם מותה של הציונות הדתית. לתפילה לשלום המדינה אומנם לא נתגעגע, אבל הנה עשרה דברים שיחסרו לנו מאוד.

1 סנדלי שורש

מכל פריטי האופנה המגזריים – אין ספק שהסנדלים המאווררים עם הריח הנצחי והנקודה הירוקה הם הסממן הבולט של הציונות הדתית. כעת, בעקבות מותה של הציונות הדתית, מפעל שורש ככל הנראה יקרוס ועובדיו יפוטרו. חבל מאוד, אבל הציונות הדתית הפכה לקפיטליסטית בשנים האחרונות, אז תכל'ס פחות מעניין אותנו. בעיה שלהם שלא הלכו להייטק. להתראות סנדלי שורש, נעמתם לנו מאוד.

הציונות הדתית הקפיטליסטית בימיה האחרונים | אילוסטרציה: giphy.com

2 | שו"ת SMS

לחילונים אין שו"ת, לחרדים אין SMS. לנו, הציונות הדתית, המקף המחבר, יש גם וגם! שו"ת ה־SMS הוא לא רק סמל לשילוב המופלא של הלכה וטכנולוגיה, הוא לא רק סימן מובהק לרבנים שמחוברים לציבור ולא מושפעים מפוליטיקאים ועסקנים שלוחשים על אוזניים – הוא בעיקר אנקדוטה קומית בעלוני השבת שלא נס ליחה כבר שני עשורים, ועל כך אנחנו מודים. היה שלום שו"ת SMS, נתגעגע אליך.

3 פליזים

יחד עם חברת שורש שתסגור את שעריה, יצטרך גם ג'וזף לתלות את הסופטשל. אומנם הוא כבר כמעט הצליח להשתחל אל לב המיינסטרים הישראלי, והיום כשאתה אומר "יש לי פליז של ג'וזף קאופמן" כבר לא שואלים "אז למה שלא תחזיר לו אותו?", ובכל זאת – בלי הבייס של הציונות הדתית לפליזים אין זכות קיום. נצטרך לעבור, יחד עם כל הפוליטיקאים הישראלים, ליוניקלו כנראה. מעניין מה יעשו עם הפליז הכתום־שחור של הרב דרוקמן.

4 הורה

הריקודים של הצעירים היום במועדונים זה משהו נורא. כל אחד לעצמו. לא כמו אצלנו במגזר, המעוז האחרון של ההורה. אצלנו רוקדים במעגלים נפרדים, בעיניים עצומות ובדיבוק חברים. כן, אנחנו מתכוונים בדיוק לדיבוק שאתם חושבים עליו, ותודה לעזריה שטיינמיץ משיעור ו' שציצית הצמר שעל חולצתו לא מצליחה לספוג את הררי הזיעה והחליט לעמוד בדיוק לידי במעגל הארוך מכל של "אם אשכחך". להתראות הורה, לכי לך אל המקום שבו מתו הדיסקו, הפלמנקו והטראנס.

הקפות שניות בהר המור, זיכרון מתוק־מלוח | תמונה: צילום מסך מתוך סרטון

5 אולטרא סגול

עכשיו כשתם עידן הציונות הדתית, נראה שכבר אין צורך בטכנולוגיה הזו, שכידוע נוצרה עבור ריקודים של שבט מעלות בנות שלא נכנעות לפטריאכיה הגברית לגמרי אלא רק קצת. נראה שהוויכוחים הבלתי נגמרים בנושא יחסרו קצת יותר מאשר הסרטון שבו לא יודעים מה הידיים של הודיה ומה הידיים של הודיה של השכנים, אבל בכל מקרה הציבור ייאלץ למצוא דברים אחרים שיזכירו לו מה היה בתקופתו בבני עקיבא. למסירה סט מנורות אולטרא סגול + 10 יחידה סט כפפות לבנות מבריקות.

6 צ'רידיי

אין ספק שהמרוויחים הגדולים מסיומה של הציונות הדתית הם החברים בקבר רחל, שכבר לא יצטרכו להתחרות בצ'רידיי של הישיבה שלי ו"ממש חשוב לי שתתרום גם ותעזור אחי". אנחנו מתגעגעים כבר מעכשיו לפוסטים המשתפכים שבסוף מפצירים בך לתרום רק כי חבר שלך "לקח על עצמו התחייבות לסכום מסוים" ועכשיו הוא חייב לעמוד בו. מובן שנתגעגע גם לקישורים בסטטוס של הווטסאפ, וכמובן לסטטוסים בווטסאפ באופן כללי, שיגוועו גם הם עם לכתה של הציונות הדתית – המגזר היחיד שמשתמש בכלי המוזר הזה.

7 סיכת ראש

יום עצוב למגזר הנגוז, אבל יום שמח לבדואים שיכולים לאסוף את כל סיכות הראש מהרצפה ולהתיך אותן למטיל ברזל עצום. מה הם יעשו איתו? אנחנו באמת לא יודעים. מה באמת הקטע שלהם? ככה או ככה, ביום שייאספו הסיכות כנראה יישמעו יריות שמחה באוויר. מעתה קלמנטינות ייפתחו רק עם סכין או ציפורן מוזנחת, ובשביל לתקן משקפיים נאלץ לסור לאופטיקה הלפרין. כיפות קטיפה שחורות יחולקו לכל מי שירצה להישאר דתי, אבל בתנאי שיוציא את הש"ס הלבן מהבית.

הלדרדוס המקצועי הראשון. נתגעגע.

8 בעיית הרווקות המאוחרת

בעיקרון זה די סבבה שיחד עם תום הציונות הדתית תמה למעשה גם בעיית הרווקות המאוחרת בציונות הדתית. ובכל זאת, אי אפשר שלא להתגעגע קצת לכל המיזמים, לפאנלים, לחוברות, לימי העיון, למפלגות שמכניסות את בעיית הרווקות המאוחרת למצע שלהן, ולדודה שלמעשה יש לה פתרון די פשוט לכל הסיפור הזה.

9 קצינים בדרג נמוך עד ביניים

בנושא אחר, לצה"ל דרושים כמה אלפי קצינים בדרגים נמוכים. הקיבוצים היו ואינם, ועכשיו גם הציונות הדתית שהצליחה להחליף אותם, אבל רק עד רמה מסוימת. ללא ספק נתגעגע לגברברים עם הכיפה הקטנה והנשק, שחוזרים מיוזעים היישר לדייט במעיין על פק"ל קפה כמובן, שגם אליו נתגעגע. לא נורא, גם ככה הציונות הדתית בערוב ימיה כבר עברה לקפסולות נספרסו.

10 טרמפיאדות

יהיו מי שיאמרו שגוויעתן של הטרמפיאדות ומוסד הטרמפים יחד עם תום העידן של הציונות הדתית, הוא מטאפורה נפלאה לציונות הדתית האליטיסטית שניסתה לתפוס טרמפ על גביה של ישראל השנייה אל השליטה במדינה. ובכן, לא עוד. לא טרמפים, לא טרמפיסטים ולא טרמפיאדות. מצטערים עוז ישראל צבי יהודה, אנחנו לא עוצרים לך כי תם עידן הציונות הדתית. זה לא כי נאלצנו לסתום אינסטיקטיבית את האף רק מלראות אותך עם התיק 80 ליטר ובגדים שכנראה טיילת איתם שבוע ברצף. אתם הנוער!

 

תודה לשלמה קווס