משתגעים בבית? הכירו את PUBG, הפורטנייט של המבוגרים

אתם צונחים באי נטוש כשלגופכם תחתונים בלבד. לידכם נוחתים גם שלושה חברים טובים. אתם מסתובבים בבתים הנטושים ומתחילים לבזוז מכל הבא ליד: כלי נשק, שיפצורים, ציוד רפואי ופחיות אנרגיה. תוך כדי אתם מספרים בקשר בדיחות מילואים. פתאום מישהו צועק "הותקלנו מלפנים, שני מלוכלכים". אתם שוכבים מאחורי מחסות ומחפים להמשך. באי יש עוד 96 אנשים וכולם […]


אתם צונחים באי נטוש כשלגופכם תחתונים בלבד. לידכם נוחתים גם שלושה חברים טובים. אתם מסתובבים בבתים הנטושים ומתחילים לבזוז מכל הבא ליד: כלי נשק, שיפצורים, ציוד רפואי ופחיות אנרגיה. תוך כדי אתם מספרים בקשר בדיחות מילואים. פתאום מישהו צועק "הותקלנו מלפנים, שני מלוכלכים". אתם שוכבים מאחורי מחסות ומחפים להמשך. באי יש עוד 96 אנשים וכולם רוצים להרוג אתכם. מי שנשאר אחרון – מנצח. נשמע טוב עד כאן? תשארו איתנו.

אז מה זה PUBG Mobile?

פָּאבְּגִ'י (ככה מבטאים את זה) הוא משחק בסגנון Battle royal, או בעברית פשוטה: משחקי הרעב. כולם נגד כולם, האחרון ששורד מנצח. "אה", אתם בטח אומרים, "כמו פורטנייט". בואו, אל תהיו ילדים. למעשה, PUBG הוא מעין גרסה מבוגרת לפורנטייט. אז מה כל כך טוב בו?

1. ריאליזם
בשונה מפורטנייט עם רובי הלייזר המטופשים – PUBG הולך על ריאליסטיות קיצונית. כל כלי הנשק במשחק הם העתקים מדוייקים של כלי נשק אמיתיים (למשל ה-M4 והעוזי הצה"ליים), כולל קוטר הקליבר, קצב האש, הטווח האפקטיבי והרתע. לכל נשק יש שיפצורים (ידיות אחיזה, קתות, מחסניות מוגדלות, סתרשפים וכוונות) המותאמים לו באופן ספציפי. צעדים חושפים את המיקום שלך ומצב כריעה משפר את יכולת הקליעה. סימולטור אחד לאחד.


מזהים? זה M16 עם טריג' | צילום מסך

2. חבר'ה
כן, אפשר לשחק PUBG לבד אבל זה קצת מאבד את הקטע. ב-PUBG ניתן להרכיב צוותים של עד ארבעה שחקנים. במהלך המשחק (שנמשך חצי שעה אם לא נהרגתם קודם) – המיקרופון פתוח ואפשר לצעוק פקודות, להחליף ציוד אחד עם השני, לצעוק לעזרה וגם סתם להריץ צחוקים. זה אומר שכשאתם משחקים בשתיים בלילה (ואתם תשחקו בשתיים בלילה) – עדיף שתעשו את זה רחוק מאלו שישנים. אתם לא רוצים שהם יתעוררו כי צרחתם "מכת אש לפני הסתערות". עכשיו כשהתקהלות של יותר משני אנשים אסורה – ה-PUBG הוא הדבר הכי קרובה לחיי חברה שיהיה לכם.

3. המון זירות משחק
ב-PUBG יש ארבעה איים שונים לגמרי, כשלכל אחד יש מאפיינים יחודיים (לוחמת סבך, לש"ב, וכו'), כלי נשק וכלי רכב יחודיים. בכל אחד מהם ניתן לשחק בשתי תצוגות: גוף שלישי (אתם רואים את השחקן) וגוף ראשון (אתם רואים את העולם מהעיניים של השחקן). מלבד משחק ה-Battle royal המסורתי יש ב-PUBG עוד המון מצבי משחק: משחקונים קצרים לאנשים שיש להם חיים, משחק מסייעת-סטייל (עם מק"כ, מטולי רימונים, טילים מונחים ומסוקים), משחק יריות מתוך רכב, מצב DeathMatch (כמו בCall Of Duty: תחרות בין שתי קבוצות על מספר ההריגות הגבוה ביותר) ואפילו משחק זומבים: משחקים כרגיל ואז הלילה יורד והאי מוצף בזומבים שמנסים להרוג את כל השחקנים. לא ישעמם לכם.


הרב רפי פרץ איפה אתה | צילום מסך

יאללה השתכנעתי, איך מתחילים?

PUBG משחקים במובייל. נכון, יש גם PUBG ל-PC (הוא עולה כסף וצריך מחשב ממש חזק כדי שהוא ירוץ טוב) ולפלייסטיישן, אבל כמו שכבר אמרנו – כל הקטע הוא לשחק עם החברים שלכם וכדי שתוכלו לשחק ביחד – כולכם צריכים להיות באותה פלטפורמה. אל דאגה – ברוב הטלפונים מהשנים האחרונות המשחק רץ חלק ובאיכות גבוהה ותוך כמה דקות כבר תשלטו בכפתורים באופן מלא.

אז ככה: אנדרואיד – כנסו לפה. אייפונים – כנסו לפה. וינדוז פון – זרקו את המכשיר שלכם לפה וקנו מכשיר חדש. מורידים את המשחק. הוא כבד. הולכים לעשות מקלחות לילדים, שותים קפה, רואים פרק של מראה שחורה, חוזרים למכשיר ונכנסים.

המשחק נותן לכם להרכיב את הדמות שלכם. בינתיים אתם בבוקסר כמו שישיסטים חסרי מודעות. עם הזמן תוכלו לקנות תיבות שבהן בגדים ועוד אקססוריז מגניבים, אבל עזבו את זה כרגע. אנחנו פה בשביל לירות, לא להשוויץ ביוניקלו שלכם. מצד שמאל תמצאו את תפריט החברים. אפשר לחפש חברים לפי שם המשתמש (שימו לב לאותיות קטנות וגדולות, זה חשוב) או לפי קוד המשתמש.


הלו אתה לא תיכוניסט וזה לא עין פארה שים עליך משהו | צילום מסך

אם אף חבר לא זמין למשחק – אפשר לשחק סולו או להצטרף לצוות רנדומלי. שימו לב – המשחק רץ הכי טוב על שרתי המזרח התיכון. אנחנו ננסה להיות פוליטקלי קורקט וזהירים בניסוח: במזרח התיכון כמו במזרח התיכון גרים תושבי המזרח התיכון ויש להם נטיה להרוג שחקנים עם דגל ישראל בפרופיל גם אם הם באותו צוות. אפשר לדווח על מקרים כאלה (ולכן אל תנסו להרוג אותם בעצמכם), אבל זה הורס את כל הכיף. קחו בחשבון.

יאללה בא לי לירות כבר

התחלתם. אתם בשטח היערכות, מחכים שכולם יצטרפו למשחק. אחרי בערך דקה אתם עולים למטוס. אתם יכולים לקפוץ בכל רגע נתון ואז לכוון את עצמכם ולנחות בכל נקודה שהיא עד קילומטר וחצי ממסלול המטוס. בשלב הראשון כדאי לנחות במקבצי בתים קטנים. השחקנים המנוסים יותר נוחתים בערים הגדולות והם יטבחו בכם עוד לפני שתשיגו אקדח 9 מ"מ. סתם חבל.


כשיפתח עלי כשיפתח | צילום מסך

נחתתם? בשעה טובה. זה הזמן להיכנס לבתים ולהתחיל לאסוף ציוד. לא נהרוס לכם את הכיף שבלגלות איזה נשק אתם אוהבים (ויש פה גם טעם אישי), אבל באופן כללי כדאי שיהיה לכם נשק אוטומטי אחד לטווח קצר ועוד נשק צלפים לטווח ארוך, עם כוונת טובה (לפחות X4). היי, מי זה יורה עליכם שם? חיסלתם אותו? אל תרגישו טוב מדי עם עצמכם, זה היה בוט.


הלו מיסטר רובוט | צילום מסך

הבוטים

זוכרים את 100 השחקנים שנוחתים באי? אז יש פה איזו בעיונת. רוב המשחקים לא נפתחים עם 100 שחקנים אמיתיים והמערכת ממלאת את המקומות החסרים בבוטים. יש כמה דרכים לזהות דמויות שאין מאחוריהן אדם אמיתי (לבוש, התנהגות ומאיפה יש לכם כל כך הרבה ציוד דקה אחרי תחילת המשחק?) אבל הנה הדרך הפשוטה ביותר: שחקן אמיתי יחסל אותך במפגש פנים אל פנים תוך שלוש שניות. אם זה לא קרה – הוא בוט.

העיגול הכחול

100 אנשים מתחילים לשחק על אי גדול. אחרי כמה דקות נשארים פחות מ-50. איך מוודאים שהם יפגשו אחד את השני ולא יתחבאו מאחורי סלע גדול עד סוף המשחק? הכירו את העיגול הכחול. אחת לכמה דקות שטח המשחק מצטמצם ועיגול כחול גדול מתחיל לסגור על כל מי שנמצע מחוץ לאזור המשחק. מי שבחוץ – מת תוך כמה שניות אז תהיו ערניים. אין דבר מבאס יותר מאשר ללכת קאפוט בכחול כשאתם כורעים על ארבע ומחכים למותכם במקום למות מות גיבורים כשאתם מחפים על חבר מול חוליה של איראנים.


צילום מסך

איך זה נגמר?

הכיף האמיתי ב-PUBG מגיע בדקות האחרונות של המשחק, כשנשארים שחקנים בודדים ושטח המשחק הוא מטרים ספורים. הלב דופק על מאתיים. אתם שומעים את השחקנים האחרים זוחלים לידכם ויודעים שהם מתחבאים מעבר לזיג. אתם ערניים כמו בחור חדש בכלא שעומד בתור למקלחות. חבר שלכם חוטף כדור ונופל, אתם מנסים לזחול אליו ולהציל אותו אבל שומעים צעדים מתקרבים. יהודים! לוחמים! אחים! אתם זורקים רימון עשן ורימון הלם, נכנסים לחדר ומחסלים את הגוי המתועב. החבר שלכם ניצל, ניצחתם במשחק. אשריכם ישראל.

עם מי לשחק?

אם סיפרתם על המשחק בהתלהבות לחברים מהשכונה והם ייבשו לכם את הצורה – ודאי תשמחו לדעת שיש בארץ כמה קהילות וירטואליות של שחקני PUBG עם קבוצות וואטסאפ פעילות ומשחקים שמתחילים בכל שעה ביום. אחרי שתצברו קצת ניסיון (כי לאף אחד לא כיף לשחק עם נוּבּים) – נסו להשתחל לקבוצת המשחקים הזאת או לקבוצת PUBG mobile IL (מגיל 21 ומעלה).

יאללה ילדים לכו לשחק ואל תחזרו מאוחר. שלוש וחצי בלילה אתם במיטה.