המתחזים: מי אתה, עמיר בניון?

כולנו אוהבים את האיש והמנעד, אבל האם הוא באמת מי שאתם חושבים שהוא?

ימים טרופים אלו, ימים בהם כל יומיים יוצא ביצוע חדש ל'ניצחת איתי הכל' בהשתתפות כל זמר שומר מסורת אפשרי, מעניקים לנו הזדמנות להתעכב על אחד מהיוצרים המעניינים והפורים בארץ בשנים האחרונות: עמיר בניון. כולנו אוהבים את האיש והמנעד, אבל האם הוא באמת מי שאתם חושבים שהוא?

אה עוד ביצוע? יופי נהדר.

אז נכנסתי לויקיפדיה כדי לבחון מקרוב את הקריירה המוזיקלית שלו וגיליתי שעמיר בניון הוא אכן מי שאנחנו חושבים שהוא. זה נהדר, אתם חייבים להודות.

אבל מה שגיליתי לאחר מכן השאיר אותי פעור פה. מסתבר שלאחר 6 שנות פעילות, בחודש מרץ בשנת 2005, הוא זכה בפרס אקו"ם על הלהיט המדובר 'ניצחת איתי הכל' ולאחר מכן החליט לצאת לשנת "הפסקה". פה חשדתי. מדוע מוזיקאי צריך שנת שבתון? האם הוא מורה לגיאוגרפיה שתלמידים זרקו עליו מטוסי נייר במשך 6 שנים ועכשיו הוא צריך לתקן את החוויה במטוס אמיתי? האם הוא מקבל גמול השתלמות? מה אתה מסתיר מאיתנו?

תמונה חינמית של מורה לגאוגרפיה שמצאנו במאגר תמונות | תמונה: pexels

שאלה מתמיהה נוספת היא מדוע לקחת את שנת השבתון דווקא בשיא הקריירה, לאחר שנה מוצלחת שניצח בה הכל?

למזלכם, לעבדכם הנאמן יש עין חדה והוא שם לב לדבר נוסף שאומר דרשני: בקיץ של אותה שנה, 2005, זכה ב'כוכב נולד' צעיר דוס אנונימי ולבוש בגדי כהן הדיוט, אותו כולנו מכירים בתור יהודה סעדו. נו, ההוא מכיפת יהודה סעדו. אלא שלאחר תחקיר מעמיק שלי ושל צוות האתר מתברר שהאיש הזה הוא לא אחר מאשר דמות שיצר והפעיל עמיר בניון. 

פרט טריוויה מעניין נוסף: באותה תקופה עבר עמיר בניון בתהליך התחזקות, תהליך שהתרחש במקביל להתפתחות המהירה בדמותו של יהודה סעדו שהגיע לאודישן ללא כיפה וסיים אותו כשהוא קורא על הבמה בניצנים "שמע ישראל" בקול גדול. מבולבלים? גם אנחנו.

האודישן של יהודה סעדו. איש אמיתי או דמות פיקטיבית? צפו והחליטו בעצמכם. רמז: דמות פיקטיבית.

עכשיו בוודאי אתם תגידו לי "אתה סתם אשכנזי גזען ואליטיסט שמשווה בין 2 זמרים מזרחיים דומים". ואני אסכים עם זה, כי זה נכון ברוב המקרים (כי מי מצליח להבדיל בין פאר טסי לאיתי לוי?) אבל אתם יודעים מה עוד נכון? העובדה שעמיר בניון הפעיל בשנת 2005, שנת ה"הפסקה", דמות שכל המדינה הכירה בתור 'יהודה סעדו'.

הדמות כזכור הדהימה את המדינה וזכתה בעונה השלישית של כוכב נולד עם ביצועים בלתי נשכחים כמו 'אני אוהב אותך לאה' ו'יש לי סיכוי', וכמובן ביצוע גמר בלתי נשכח ל'שדות של אירוסים'. 
וכאן אני שואל אתכם, האם שמעתם עליו מאז הגמר ההוא בגני התערוכה? אלבום? שיר? פזמון? ג׳ינגל לרדיו קול חי? לעמיר בניון הפתרונים.

פנינו אליו כדי לאפשר לו להגיב לטענות לפיהן הוא הונה מיליוני אולפניסטיות ברחבי העולם שדמעו לשמע קולו הערב ורצו להגיע הכי קרוב אליו שאפשר, אך הוא התחמק בתירוצים כמו 'תשמור 2 מטר יש קורונה' ו'אם אני ארצה לחשוף את ההתחזות שלי אני אעשה את זה בידיעות אחרונות ולא באתר מגזרי נישתי'. לאחר מספר ניסיונות הוא מלמל כמה מילים על זה שיהודה סעדו הלך לחפש מקורות לשירים שלו במצרים העתיקה וננעל במרתפי הגניזה הקהירית ולכן לא שמענו עליו כלום מאז. למי אתם מאמינים?


כתבה סאטירית