אתם בחרתם: לרגל חזרת המוזיקה לחיינו, אלו השירים האהובים ביותר במגזר

אחרי שלושה שבועות בלי מוזיקה, אתם צמאים יותר מתמיד? הכנו פלייליסט של המוזיקה האהובה על המגזר. האזינו:


שלושה שבועות בלי מוזיקה זה לא דבר פשוט, אנחנו יודעים. רק בשביל זה שווה שבית המקדש יבנה כבר. אה, וגם כדי שנוכל לסוך בתשעה באב. זה לא פשוט בלי. אז לכבוד סיומה של תקופת הא-קפלה, הינה פלייליסט של השירים האהובים במגזר. הכל התחיל מפוסט בקבוצת הפייסבוק הלוהטת של המגזר "כל הקושיות נכונות". בקבוצה שחגגה לא מכבר 1,200 חברים עלה הבוקר פוסט של הגולש רפאל מיוחס שקרא לגולשים לבחור את השירים היפים ביותר לדעתם. תוך מספר דקות צבר הפוסט תאוצה, ומאות שירים נכנסו לרשימה. את הפצצה הכי גדולה נטיל כבר עכשיו: בכל הפלייליסט כולו, אין ולו שיר אחד של צמד רעים!! המגזר עובר תהליכים. אין ספק! אז איזה שירים אנחנו כן אוהבים? יאללה:

שירי ארץ ישראל הישנה והישנה

הקטגוריה שמככבת בלי שום מקום לשאלה היא שירים ישראלים ישנים. כמו בבגדים, גם בשירים אנחנו תקועים 60 שנה אחורה. אם יש לך שטיין בשם אתה כנראה בכיוון הנכון. חווה אלברשטיין ואריק איינשטיין כבשו את פסגת הפלייליסט. אייל גולן? נסה אולי להחליף לגולנשטיין. אבל לא רק שירים ישנים! היו גם קאברים לשירים ישנים, כמו למשל כמו הביצוע של ג'יין בורדו ל"ערב של שושנים". אגב, זה שיר שלא עומד בכללי הפלייליסט כיוון שהוא אינו ישראלי, אבל ביצוע של השיר הזה סומפל לתוך השיר הלועזי "Save Me" של "The Parakit" שזה מגניב לאללה. בקטגוריה הזו אפשר למצוא גם את יהודית רביץ, גידי גוב, יהורם גאון, וכמובן כמובן אסתר עופרים.


אין על השירים מהימים שבהם דיסקמן היה גאדג'ט חדשני

ישי ריבו ודומיו

מייד אחריהם מגיעים הזמרים הדתיים והמתחזקים החדשים. הכלל: אתה ברשימה אם עשית דואט עם ישי ריבו, או עם מישהו שעשה דואט עם ישי ריבו, או שאתה ישי ריבו. אגב – אם אתה ישי ריבו ועשית פעם דואט – בהכרח עשית דואט עם מישהו שעשה דואט עם ישי ריבו. תחשבו על זה. לרשימה הזו נכנסים בין השאר אביתר בנאי, עמיר בניון, אמיר דדון וכמובן שולי רנד. ישי ריבו עצמו, אגב, לא נכנס לרשימה.


יש לנו הפתעה מיוחדת הערב

אבל האמת שיש גם כמה שירים מפתיעים שכבשו את דרכם אל הפלייליסט של המגזר. רועי כפרי השתחל פנימה עם "כן ניגשתי לעידו" מתוך האלבום שירי מרפסת, ויש גם שיר אחד של Full Trank שאנחנו לא מכירים ולא יודעים מה זה כי זה באנגלית. לשבחם של המגיבים יאמר, שבתגובה אחת עלה שיר של התקווה 6 אך הוא לא זכה ולו ללייק אחד.

רגע לפני שמגיעים לפלייליסט עצמו, אזהרה: בשולחן ערוך נפסק שאסור לשמוע מוזיקה כל השנה (שולחן ערוך או"ח סימן תק"ס סעיף ג'. רשם: מ"צ).

אנחנו יודעים מה אתם חושבים. עם פלייליסט ביוטיוב לא הולכים למכולת. הוא נכבה ברגע שמכניסים אותו לכיס ואם משאירים את הטלפון ביד זה מפריע ונתקעים עם העגלה באנשים שעומדים בתור לקופה ומקבלים מהם מבטים זועמים.

תנוחו. הכנו לכם גם פלייליסט ליוטיוב שאפשר ללכת איתו גם לסופר ואפילו ללונה פארק. הנה פה בקישור.

לא נכנסו לרשימה:

נועה קירל עם שירה החדש "מיליון דולר" (ו-21 מיליון צפיות ביוטיוב) שהמערכת מכחישה בתוקף שהיא מאזינה לו בלופים, לא הצליחה באופן מפתיע למצוא את דרכה אל הפלייליסט של השירים האהובים על המגזר. גם אף זמר ים־תיכוני לא הצליח להגיע לשם. (בסדר נו, עמיר בניון? באמת? זו התשובה שלכם?). באורח פלא לא נכנס גם אף שיר של להקת ללדין. לממצא הזה אין לנו אף הסבר, ונשמח אם תעזרו לנו לפתור את התעלומה.