שנהיה לגזר על הראש: מסע בעקבות הגפילטע פיש בצנצנת. תחקיר.

פעם ראשונה שצריך להכין גפילטע לבד בגלל הסגר? מוקצה עוזרים לכם לבחור את הגפילטע פיש המוכן הטוב ביותר. מבחן הגפילטע פיש הגדול.


עם תחילתה של חרושת השמועות על הסגר בחגים, כבר כולם ידעו לאן זה הולך: השנה כנראה לא נזכה לאכול מהגפילטע פיש המדהים של סבתא יוכבד, ולכוון עליו בתפילת "שנהיה לראש ולא לזנב ושנרבה ונפרה כדגים". גם חברות הדגים בצנצנת הבינו כנראה להיכן נושבת הרוח, ומדפי המרכולים הוצפו כמובן במגוון רחב של גפילטע פיש מהודרים. אבל איך תדעו במה לבחור? ובכן, כתבנו אורי סמואל קפץ עבורכם כנחשון בן עמינדב בשעתו, אל תוך ציר הדגים כדי להגיד לכם איזה מותג נחשב של גפילטע פיש כדאי לכם להכניס הביתה. בשעה שכל המתחרים שלנו עורכים מבחני דבש ותפוחים משל היו ילדות בגן חובה (או ילדים בגן חובה, אנחנו מזלזלים בכל המגדרים במידה שווה!) אתר מוקצה שם נפשו בכפו (וכשאנחנו אומרים שם נפשו בכפו אנחנו מתכוונים גם למבט השיפוטי של הקופאית) ויוצא לקרב על הגפילטע, ושהטוב ביותר ינצח. ספוילר: התוצאות מפתיעות במיוחד.


ושהטוב ביותר ינצח

סולם הגזרים

לצורך המחקר פיתחנו מודל מיוחד המשלב ארבעה מדדים חשובים. כל גפילטע קיבל בכל מדד ציון בסולם של 1-10 גזרים. ארבעת המדדים הם טעם, מרקם, עיצוב האריזה וכמובן כמות הגזרים היחסית. גפילטע פיש הוא כמובן מאכל נלעג הזוכה לקיתונות של בוז ולעיתים אף לכינוי המשפיל "גפילטע פיכס". לשם כך במדד הטעם השגנו טועמת בת 9 חודשים שטרם נחשפה לסטיגמות, ושיכולה לשפוט על סמך המאכל עצמו ולא על סמך הדעות הקדומות (אם תגיעו עד הסוף יש אפילו תמונה!). המדד של עיצוב האריזה לא מצפה כמובן למודרניות. ככל שהאריזה משדרת יותר "פולין 1725" (שנת המצאת הגפילטע) כך כמות הגזרים המתקבלת גבוהה יותר. כבר בשלב זה חשוב לציין תופעה שאליה שמנו לב אצל כל המותגים השונים: רמת קושי גבוהה בפתיחת הצנצנת. כאילו מישהו רומז לנו "עדיין אפשר להתחרט" או "הגפילטע ראוי רק למי שבאמת רוצה אותו". המחירים אגב, נעים כולם בין 9.80 ל10.90. מוכנים? נצא לדרך:

"גפילטעפיש" של דלידג


הצעת הגשה

קודם כל נציין את צורת הקציצה. ובכן, אין לה צורה. גוש אפור ולא ברור. אבל – ככה אמור להיראות גפילטע פיש, לא? אז בדקנו את הטעם. מדובר בקציצה משובחת עם מליחות ומתיקות שמתערבבים ומתפצפצים לך בפה ויוצרים תחושה כזו שכאילו אם רק תעצום את העיניים תוכל להרגיש כאילו אתה בגליציה יחד עם אחותך יינטע והאחים שמירל ובערל, אבא בדיוק סיים לקדש, ואמא מגישה את הדגים לשולחן. דמענו. עם זאת, הורגשה סיומת עם חמיצות מסוימת, והגזר לא היה רך דיו. המרקם דווקא חביב, ובניגוד לקציצות אחרות שבהם המרקם חלק לגמרי ולא מאפשר דמיון, בקציצות האלו המרקם גס יחסית – אפשר לדמיין חלקי דג, עצמות, פלפל שחור גרוס גס ועוד. אנחנו אהבנו. בצנצנת מצאנו רק 2 עיגולי גזר שלמים ועוד מספר שברים המסתכמים סך הכול ל4.7 עיגולי גזר – בממוצע 0.67 עיגולי גזר לקציצה. לא מספיק. העיצוב מעט מודרני. מי שם פטרויזליה למעלה?


שימו לב שזה גם מדגי כסיף. מה זה? המערכת לא בדקה ולא מעוניינת לדעת

מדד הטעם:🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕
מדד המרקם: 🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕
כמות הגזרים: 🥕🥕🥕🥕🥕
מדד העיצוב: 🥕🥕🥕🥕
סך הכל:
6.8/10 גזרים

"גפילטעפיש אמיתי" של דלידג


הצעת הגשה

זה השלב בו חדי העין שבכם ישימו לב לעובדה ש"דלידג" הכניסו שתי צנצנות לכתבה. בניגוד לצנצנת הקודמת, שהכילה סתם גפילטעפיש, זו מכילה "גפילטעפיש אמיתי". אז מהו טעמה של האמת? אם תשאלו את דלידג האמת היא מתוקה. מאוד מתוקה. האמת היא מתוקה כאילו מישהו שפך בטעות צנצנת של סוכר ואז כדי לאזן הוסיף פנימה 30 כדור סוכרזית. ולמה גפילטע פיש צריך להיות מתוק בכלל?? בקיצור, ההוספה של הסוכר ושל חותמת הבד"ץ לא הוסיפה בכלל לטעם והתאכזבנו מאוד. אבל הילדים, אותם הקרבנו למען השליחות העיתונאית, אהבו. ככה זה, מתוק קונה אותם ועוד אין להם צרבות. הגזרים היו כמעט כולם עגולים ומושלמים – שבעה במספר (!!), אחד לכל קציצה. המרקם כמעט זהה לחלוטין לגפילטע פיש השקרי, אם כי המערכת כמעט משוכנעת שהיא נתקלה גם בגרגיר סוכר. העיצוב מעט ראוי יותר לגפילטעפיש, אבל עדיין לא מספיק משדר "לא אכפת לנו איך זה נראה. זה גפילטע פיש"


אם זו האמת המשיכו בבקשה להלעיט אותי בשקרים

מדד הטעם:🥕🥕🥕🥕
מדד המרקם: 🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕
כמות הגזרים: 🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕
מדד העיצוב: 🥕🥕🥕🥕🥕
סך הכל:
5/10 גזרים

"קציצות בסגנון גפילטעפיש עם דגים" של תומר


הצעת הגשה

קודם כל, בואו נדבר על השם. חייבים להודות שזה מעורר מעט חשד. מה זה קציצות עם דגים? זה לא אמור להיות קציצות מדגים? אבל בסדר נתקדם הלאה. יודעים מה? נתחיל דווקא מהסוף: ככה אמורה להיראות צנצנת של גפילטע פיש. עיצוב מזוויע, פונטים של תרגיל בוורד של ילד בכיתה ב', וכמובן "מומלץ להגיש קר". אלא מה? נציין גם שהיה צורך להיעזר במפתח ברגים כדי להצליח לפתוח את הצנצנת הזו. הלאה לטעם – האמת מהטעימים שניסינו. מתיקות רק במידה, בלי שום טעם לואי, ואפילו טאץ' קטן של חריפות. המרקם חלק לגמרי ומעט מאכזב. משום מה הילדים פחות אהבו אותו, אבל אולי זה רק בגלל שאמרתי להם "מה, כולם טעימים?" וזה היה האחרון, אז הם אמרו שהוא לא. בגזרת הגזרים (חחח שמתם לב?) נרשמה הפתעה כאשר הצנצנת מכילה יותר מגזר אחד לכל קציצה! 8 גזרים שלמים, ועוד מספר פירורים! בקיצור, מבחינתנו זה הפייבוריט.


"בסגנון גפילטע פיש"

מדד הטעם:🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕
מדד המרקם: 🥕🥕🥕
כמות הגזרים: 🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕
מדד העיצוב: 🥕🥕🥕🥕🥕🥕🥕
סך הכל:
7.2/10 גזרים

"קציצות עם דגים בסגנון גפילטע פיש" של שופרסל


הצעת הגשה

קלטתם את השם? חשבתם שלא נשים לב, אה? פשוט העתקתם את השם מתומר, אבל אמרתם נשנה קצת מילים כדי שהמורה לא ישים לב. כבר התחלה יפה. פתחנו כדי לבדוק האם העתקתם מתומר גם את המתכון, ונכזבנו לגלות שאולי ניסיתם אבל לא ממש הצלחתם. דווקא את המרקם החלק הצליחו בשופרסל לשחזר כמעט לגמרי, וגם פה התאכזבנו. בכל זאת אתה רוצה להרגיש מעט דג. הטעם סתמי למדי, והרוטב מעט דליל. הגזרים גדולים, אבל היו רק מעט, 3 גזרים שלמים ועד 5 שברים. סה"כ 5.5 או 0.78 גזרים לקציצה. העיצוב מעט חדשני מדי, אם כי שופרסל מקבלים לפחות גזר אחד על הבחירה בורוד. כן, הקריצה הפמיניסטית שלכם קנתה אותנו מה נעשה.


"בסגנון גפילטע פיש"

מדד הטעם:🥕🥕🥕
מדד המרקם: 🥕🥕🥕
כמות הגזרים: 🥕🥕🥕🥕🥕🥕
מדד העיצוב: 🥕🥕🥕🥕🥕🥕
סך הכל:
4.8/10 גזרים


שקד בחרה: גפילטע פיש "אמיתי" של דלידג. אבל אחרי זה היא אכלה גם את כל השאר.

שנהיה לראש ולא לזנב! אם מי מהחברות מעוניינת בשיפור הציון שלה תמורת תשלום, אתם יודעים איפה למצוא אותנו.