7 דברים שדתיים חושבים שחילונים יודעים אבל הם לא

גם אתם בטוחים שלכולם ברור מה ההבדל בין בד"ץ לרבנות? מפתיע לגלות שחילונים פחות מבינים בזה. שבעה דברים (שש ואחד מעל הטבע) שדתיים חושבים שחילונים יודעים אבל הם לא


עד כמה שאנחנו אוהבים לחשוב שאנחנו גשר, כזה שמחבר, שמאחד בין כל חלקי העם, האמת קצת שונה. אנחנו אולי גשר, אבל כזה שעומד בפינה ואף אחד לא מכיר, וכל שכן לא יודע את כל הפרטים לגביו. הינה כמה דברים שאנחנו חושבים שחילונים יודעים, אבל האמת היא שאין להם מושג – מבחינתם כולנו שייכים לאותה קבוצה של האלו שרוצים כאן מדינת הלכה ולא נוסעים בשבת. האמת? בקטע הזה הם צודקים. לא ככה?
(מכירים חילוני שכן יודע את הדברים שבכתבה? ספרו לנו ונתקן)

סוגים של דתיים

מבחינת החילונים כולנו, מהאדמו"ר מסאטמר ועד חנוך דאום, אותו הדבר.
אלו שקצת יותר מבינים יודעים שיש "אורתודוכסים (חרדים)" ו"כיפות סרוגות, האלה שהיו איתי בצבא" ואלו שממש ממש מבינים עושים את ההבחנה בין "דתיים בכאילו כמו בנט" ו"דתיים באמת כמו סמוטריץ'". זהו. אין גושניקים וקוניקים, ליברלים ושמרנים, ממלכתיים ופנאטים, מרכז והר המור. כל החלוקות האלה פשוט לא קיימות. אנחנו יודעים שאתם בטוחים שאתם מאוד שונים ומיוחדים עם הקסקט שלכם, אבל מבחינת רוב החילונים אתם פשוט "חרדים".


"אני אל תראה אותי ככה, יש לי המון חברים דתיים, וגם סבא שלי היה רב האמת, אני יודע את כל העניינים שלכם החרדים. אתה מהאלה שמתגייסים לצבא אבל לא בשבת, נכון?"| תמונה: giphy.com

כיסוי ראש

לרוב החילונים אין מושג מה המשמעות של כיסוי ראש, כפי שנדגים בסיפור האמיתי לגמרי הבא ששמענו מחברה של בת דודה של אחות של גיסתנו שלמדה בבר אילן: ניגש אליה בחור חילוני שהתעניין בחברה שלה ואמר – "אני לא יודע איך קוראים לה אבל היא מהדוסיות הכבדות, מהאלה שהולכות עם מטפחת על הראש".


חתולה נשואה. אילוסטרציה: giphy.com

הארי פוטר

כן, הם ראו ואהבו, אבל אצל רוב החילונים אין את אהבה הבלתי מסוייגת שמשום מה פרחה אצל חלקים גדולים בציונות הדתית. מספיקה הצצה קטנה לעמוד ממים על הארי פוטר כדי להבין שיש שם נוכחות מרשימה ומדאיגה של דתיים ביחס לחלקם באוכלוסייה, זאת הסיבה ששמנו למעלה תמונה של הארי פוטר. ידענו שזה יגרום לכם להקליק.
התזה הרווחת היא שהפינה החמה בלב להארי פוטר מגיעה בגלל שתי סיבות:

  1. הסרטים, כל השבעה, נקיים לגמרי (מלבד הסצינה המוזרה של הנשיקה המדומיינת בין הרמיוני להארי פוטר).
  2. הדמיון הגדול בין חוקי הקסמים להלכה.
    מתי צריך לכוון, ומה אפשר ואי אפשר לעשות, מה מותר ומה אסור.

לא זכר עמלק, זייכר עמלק | תמונה: giphy.com

הלכות כשרות בסיסיות

בסדר, לא חזיר ובשר וחלב – אבל תופתעו לגלות כמה חילונים פשוט לא שמעו על זה שאי אפשר להכין בתנור עוגת גבינה שניה אחרי צלי בשר, אין להם מושג שכבד על המחבת זה טרף, ורק חכו לפרצוף שתקבלו כשהם יראו אתכם משרים חסה במי סבון.
כמובן שאין בכלל מה לדבר על יין נסך, חלב נוכרי וכו'. 
אותה חברה של בת דודה של אחות של הגיסה ממקודם, אגב, הלכה פעם לגלידריה ושאלה את המוכר אם כשר פה, ענה "בטח כשר!! רק כשר!" וזה חלב נוכרי? "בטח חלב נוכרי!! רק נוכרי!"


אם אין גזר על הראש זה לא כשר? | תמונה: giphy.com

שמחת תורה

לא יודעים על מה אתם מדברים.
יש סוכות וסוכות ב' אל תתחילו להמציא לנו עכשיו חגים.


שלא נדבר על יום ירושלים | תמונה: giphy.com

כל צומות החורבן חוץ מתשעה באב

בוא נגיד שיש סיכוי טוב יותר שהחילוני הממוצע ישמע על הקטע הזה שדתיים ממציאים צומות כדי להתחמק מתורנות מטבח בצבא מאשר שהוא מכיר את צום גדליה. (חילונים בתפקיד פיקודי שנקלעו לכתבה: באמת יש כזה דבר צום חזקיהו. נשבעים)


כן, כן, אנחנו באמת צמים בצום גדליה | תמונה: giphy.com

שירים של שולי רנד

אנחנו יודעים ששמעתם את ההופעה החיה של שולי בבארבי בתל אביב, אבל עדיין רוב החילונים לא שומעים באדיקות שולי רנד ולא יודעים את המילים בעל פה. זה בעיקר קטע של דתיים. אם מעניין אתכם לדעת למה קפצו שניה לכתבה שלנו על למה דתיים מתים על שולי רנד.