המקרה המוזר של הרב שהציע לשלוח לשואלת הזמנה לג'ימייל

בואו ילדים, שבו ואספר לכם מעשה מוזר שהתרחש בימים שבהם היה לגיטימי להזכיר את ג'ימייל ושורש באותו המשפט


השנה היא שנת 2007. זמרת השנה היא מירי מסיקה, הרכב השנה הוא סינרגיה, "שוב מרגיש אחר" ו"תראי זה אני". ראש הממשלה הוא אהוד אולמרט אבל אל דאגה הוא בדרך לכלא. באינטרנט הכל היה שונה: רשתות חברתיות עוד לא ממש היו נפוצות (חוץ ממקושרים ז"ל), ואת עיקר הזמן אנשים בילו בצ'אטים ופורומים. אם אתם מספיק זקנים, אתם עוד זוכרים את הוטמייל – תיבת דואר אלקטרוני שבה נפח של 2MB נחשבת אגדי.

אבל ב2007 הכל השתנה. לצד שרותי המייל הותיקים Hotmail של מיקרוסופט ו-Yahoo צצו מתחרות חדשות. בישראל כולם השתמשו בשירותי הדואר של וואלה!, עד ששירות חדש של גוגל הפציע והבטיח גודל אחסון 1GB שלם. זה היה נשמע כמו מתיחה (וגם פורסם באחד באפריל), אבל הסתבר שאמיתי לגמרי.


כך הכל התחיל | צילום מסך

אלא שהשירות הושק בהתחלה בגרסת בטא, ורק מי שהיתה לו הזמנה יכול היה להצטרף. לכל אחד היה מספר הזמנות מוגבל. תוסיפו לזה תקופת של קונספירציות רשת לא ברורות שהועברו במייל שרשרת, ותקבלו את המקרה המשעשע הבא, שפורסם במדור השו"ת של אתר כיפה.

"השאלה: שמעתי פעם שלכל מי שיש איימל בWALLA שימחוק אותו בגלל שזה לא טוב משהו כזה בגלל שהם שמאלנים או משהו. ואנלא הבנתי בדיוק למה? אם תוכלו בבקשה להסביר לי, ואם זה באמת לא טוב אז באיזה אתר כדאי לעשות איימל? איזה אתר "כשר"?""

ובכן, השואלת שמעה שיש בעיה לפתוח אימייל באתר וואלה, בגלל שהם שמאלנים וזה מפרנס אותם (זה היה קצת לפני ששרה נתניהו התקשרה כדי לבקש שיורידו אייטמים, לכאורה, לפי תיק 4000).
מסתבר שב2006-2007 מחאת הרשת הזו רצה חזק לגמרי, הנה דוגמה מהפורומים של ערוץ 7.

הרב אליהו מ"חברים מקשיבים" ענה לשואלת בתבונה, שבאמת כאשר נכנסים לאתר מסויים הוא מרוויח מפרסומות. ועוד הוא הוסיף:

"לכן כאשר את פותחת מייל בוואלה (שהוא אתר לא צנוע ורחוק מיהדות בעליל) את משמשת לו כמקדם מכירות."

אמת אמת. ואז הגיע הטוויסט הבא:

"על כן ראוי ורצוי כי תפתחי מייל בשורש או בgmail ואם תרצי תפני אלי למייל ואשלח לך הזמנה לג'ימייל.
בשורות טובות, אליהו


אליהו מ'חברים מקשיבים', תודה נסיך | תמונה: giphy.com

אכן מדובר בימים מוזרים בהם היה לגיטימי להזכיר את ג'ימייל ושורש באותו המשפט. אין לנו אלא להעריך את הרב אליהו שבחר להעניק אחת מהזמנות הGMAIL שלו, מצרך יקר ערך  ונדיר במיוחד באותם ימים, לשואלת שלא הכיר, והכל כדי שלא תפרנס את אתר וואלה!.

מערכת מוקצה עדיין משתמשת במייל הישן והטוב של Hotmail.