סניף נפרד וגם סנופקין: לאיזה מגזר שייכים המומינים?


גם אתם ראיתם את משפחת מומין יושבים לארוחת ערב ודמיינתם שככה יראה שולחן השבת שלכם? אתם לא לבד, כל הדתיים ככה. זה בגלל שמשפחת מומין על שלל גרורתיה הם העתק מדויק של המגזר הדתי לאומי. אז אם יש לכם ספק מהו המגזר שסיפק השראה למשפחת החיות המוזרות – בואו נצלול יחד אל העמק המלא שמחה.

מומין


תמונה: giphy

מומין הוא נער ממוצע בישיבה תיכונית ממוצעת שנמצא בתקופה מבלבלת בחיים בו הוא מחפש את זהותו. שתי דמויות משמעותיות בחייו מושכות אותו לכיוונים שונים ורק מבלבלות אותו יותר – סניף, שמושך אותו לעשות שטויות, להנות מהחיים וכמובן לעשות כסף בגיל צעיר. וסנופקין, המדריך האהוב מבני עקיבא שלוקח אותו אחריו ומלמד אותו ערכים בסיסיים.

בתוך כל הסמטוכה הרגשית הזאת נכנסת בל"חית שגם נראית לא רע. מומין לא סגור עם עצמו לגביה. הוא אמנם מחפש דוסית, אבל חשוב שתהיה פתוחה. האם סנורקה תיפול לו בול למשבצת?

סנורקה


תמונה: giphy

סנורקה היא אולפניסטית ממוצעת, כזאת ששמה פרח בשיער בטיול השנתי ומודדת כיסויי ראש מול המראה. החלום שלה כמובן זה להתחתן ולהקים את ביתה בעמק. היא מתרגשת מכל גילוי אהבה קטנטן, רוצה לכבוש את ליבו של מומין אבל משחקת אותה הארד טו גט.

למה דווקא מומין? טוב, זה קל. רוצה גבר אמיתי כזה שקופץ ראש למעיינות והיה ביחידה קרבית, ולא כמו אחיה סנורק, הבייניש החנון. מומין, (שכאמור נמצא בתקופה מבלבלת) לא יודע איך להגיב נכון לסיטואציה ולכן הם נשארים ביחסי ידידות ולא יותר.

מומין אבא


תמונה: Tenor

האם הוא לא מזרוחניק? ראש המשפחה, קול סמכותי, כרס בירה ועיתון בשבת, מזמזם לו מנגינות חסידיות שרק הוא מכיר, רק חסר לו שפם ושעון שבת כדי להיות האב-טיפוס המזרוחניקי.

מומין אמא


תמונה: Rebloggy

א יידישע מאמע, עיקר הבית, דמות מופת המשמשת דוגמא לכל בנות העמק, מעבירה שיעורים לנשים וכמובן מפנקת בכיבוד את כל מי שמגיע לאזור.

מאי


תמונה: Tumbler

איך אומרים הרכלניות בעזרת הנשים? רואים שהיא לא קשורה ביולוגית למשפחה, אבל היא בכל זאת בת בית. המקומות מהם היא הגיעה והדברים שעברה בילדותה גרמו לה לפתח אישיות קרימינלית ומתוחכמת מבפנים ולשמור מבחוץ על פרצוף תמים.

סניף


תמונה: giphy

החבר שמגיע ממשפחה פחות תורנית. הערך החשוב ביותר אצלו הוא להתחיל לחסוך כמה שיותר מוקדם כדי להספיק לקנות דירה בהרחבה של העמק לפני שייגמרו שם הבתים. אבל הֶסְדר? לדעתו זה סתם בזבוז זמן וכסף. מומין צריך להחזיר אותו לדרך הישר או לפחות לא להיגרר אחריו, כי אחרת הוא בדרך הבטוחה להפוך לדתל"ש הראשון בעמק.

סנופקין


תמונה: giphy

מדריך החוץ האהוב שמגיע לסניף מרחוק כדי להנחיל ערכי תורה ועבודה (אבל סניף כמו סניף, לא מקשיב לו). סנופקין הוא חתיך חתיך, כריזמטי ויודע לנגן, כל בנות העמק עושות לו עיניים, אבל הוא כמובן לא יתחיל לצאת בלי אישור מהרב שלו, אליו הוא נודד בכל חורף כדי ללמוד תורה בזמן שהמומינים שוקעים בשינה עמוקה.

סנורק


תמונה: Tumblr

הבייניש הכי מפולפל בעמק, עדיין מחכה להצעות לשידוך, חולם לעבוד במכון צומת ולשלב הלכה וטכנולוגיה ובינתיים מבזבז את הזמן על בניית מכונות כושלות. היה עדיף אם היה לומד במקום זה עוד דף גמרא.

מר המיולין


תמונה: Tumblr

שריד מהדור הישן ממקימי העמק שבלעדיהם לא היה כאן כלום. משמש גם כמחלק הסוכריות בבית הכנסת. מנסה להנחיל לדור הצעיר את ערכי הטבע והארץ. הצעירים מצדם אוהבים גם לטייל, אבל בעיקר להשתולל.

גברת פיליונק


תמונה: Tumgir

מייצגת האגף התורני בעמק, ילדיה הצדיקים הטהורים לומדים בתלמוד תורה בעמק אחר, ושאף אחד לא יעז להתקרב אליהם ולקלקל אותם. מבחינתה היא מייצגת את ערכי העמק ולא מבינה איך ציבור המומינים הפך לכל כך פשרני.

סרח


תמונה: Tumblr

יצר הרע, עגלה ריקה, אף אחד לא יודע איך הוא עבר את ועדת הקבלה לעמק. התושבים עושים הכל כדי לגרש אותו כדי שלא ישפיע לרעה על ילדי העמק.

כן, גם אני הופתעתי שעמק המומינים מייצג בדיוק את מה שאנו רואים בכל יישוב, קהילה או משפחה דתית, אבל עכשיו אנחנו יודעים למה המומינים היתה ונשארה סדרת הילדים הכי נפוצה במגזר.