10 המושפעים בציונות הדתית

בסדר בסדר, רשימת משפיעים. אבל מה עם המושפעים? חסרי חוט השדרה שאף פעם לא זוכים להיות באור הזרקורים? בשביל זה מוקצה כאן עם רשימה של 10 המושפעים ביותר בציונות הדתית


השבוע התפרסמה במקור ראשון רשימת "50 המשפיעים מהציונות הדתית" (שכנראה בשל טעות לא כללה את מוקצה – אתר התוכן המשפיע במגזר). אנחנו, בתזמון כמעט מושלם, בחרנו להעלות את רשימת המושפעים. אלה שאף פעם לא זכו להיות באור הזרקורים, אבל כולנו יודעים שמגיע להם.

הרשימה התגבשה בין צוותי המערכת במשך חודשים ארוכים, וישיבות הזום היו סוערות. התייעצנו ותחקרנו, התווכחנו ושכנענו. שמות נוספו ונחתכו, עלו וירדו במעלה הדירוג עד לרגע סגירת הרשימה ממש. קבענו שלושה פרמטרים שעל פיהם בחנו את רלוונטיות המשתתפים: אלמוניות, נקיון כפיים ומושפעות. כמובן שכמו ידידנו ממקור ראשון, גם אנחנו לא הכנסנו רבנים לרשימה. בכל מקרה, אל תיעלבו אם אתם לא ברשימה. שזה לא ישפיע עליכם, אה?

יאללה מתחילים:

1 מנחם ברנר


תמונה: pexels.com

את מנחם ברנר (53) מגבעת שמואל רובכם ודאי לא מכירים. מנחם מתפלל ותיק וקבוע בקהילת "גָאֹה גָּאָה", וגם בתקופת הקורונה כמעט ולא פספס אף שחרית של שבת. מנחם מושפע די בקלות. הוא לא אוהב להיות חזן, או לפחות ככה הוא אומר, אבל לא נדיר למצוא אותו עונה לגבאי "סבבה אני עולה מפטיר אבל זהו. לא נשאר למוסף." ואז נכנע כשעושים לו "נו נו יקום פורקן"

2 | נהוראי לוי


תמונה: pixabay.com

נהוראי (14), הוא ילד טוב ירושלים, ובשעות הפנאי הוא חניך בסניף נפרד של תנועת הנוער "בני עקיבא". אבל למרות שהוא ילד טוב ירושלים כאמור, לא פעם הוא מוצא את עצמו זורק שקית מים על הפעולה של מעפילים בנות, או שר מורל פוגעני כלפי הקומונרית רק בגלל שיודה ומורדוך, המגניבים של השבט, אמרו לו.

3 צילה בוגנים


תמונה: pexels.com

צילה (43), נולדה וגדלה בפתח תקווה, היא לא האישה שהייתם מצפים למצוא ברשימה כזו. אבל כשצילה רואה פוסט שמסתיים במילים "שתפו בכל הכוח", או אפילו רק "שתפו", או כזה שמתחיל ב"בדרך כלל אני לא מבקש לשתף אבל…" היא פשוט משתפת. ככה. הפיד שלה מורכב משמונים אחוז שיתופים של הגרלות ועשרים אחוז שיתופים של פוסטים מרגשים/חשובים/של אנשים שמחפשים עבודה.

4 ערן פרץ


תמונה: pexels.com

הסדרה "גמביט המלכה" תפסה את ערן (40) בדיוק באמצע משבר אמצע החיים. את כל חוסר הודאות והתסכול שלו מוציא ערן מאז בשחמט. הוא לא שחקן מי יודע מה, אבל בזכות הסדרה הוא התחיל לשחק. בהצלחה ערן.

5 עדי אלה בטיטו


תמונה: pixabay.com

אם תחפשו את עדי (24) בפייסבוק, תתקלו בתופעה די מעניינת. במהלך החודשיים האחרונים היא החליפה עשרות תמונות פרופיל. שמא חשבתם שכל תמונת פרופיל שונה מחברתה? לא ולא. בכולם היא מופיעה בלווית שתי חברותיה (עדי היא השמאלית), כנראה באיזה מעיין. ההבדל בין התמונות הוא המסגרת בלבד. פעם אחת זה "גם אני אתחסן", פעם אחת זה "גם אני אתחתן", יש אחת עם "צדק לאהוביה" ואחת גם עם "צדק לאיאד" ועוד ועוד.

6 דוד אלסטר


תמונה: pixabay.com

את דוד תמצאו כל היום מתאמן, קם בבוקר רץ 20 קילומטר, החדר שלו מעוטר בדגלים של יחידות צה"ל המובחרות, והוא מדבר עם החברה רק בנדב"ר. דוד חייל ביחידה מובחרת אתם חושבים? בינתיים לא. הוא רק בן 16 והוא בכל מקרה יעשה לפחות שנה אחת במכינה לפני הגיוס. אבל דוד מושפע.

7 תמר עירון-מרצבך


תמונה: pexels.com

תמר (31), נשואה ואם לשלושה, לא באמת רצתה להיות בוועדת חסד של הקהילה, היא גם לא רצתה להיות בוועדת קליטת פנים, או בוועדה שאחראית על ארגון מסיבת פורים, בטח לא בתקופה כזו. אבל רכזת הקהילה אמרה לה שזה "חשוב במיוחד בתקופה כזו" ושזה "לזמן מוגבל עד שימצאו מישהי" וחוצמזה – רכזת הקהילה בעצמה נכנסה לתפקיד כי אין לה טיפת עמוד שדרה, אז מה אפשר לעשות?

8 אלחי זר


תמונה: pexels.com

אלחי (26), רווק מדרום הר חברון (הימני בתמונה), לא באמת נהנה מהצינגלה. האמת שהוא גם מרגיש שזה עושה לו לא טוב. אבל כל פעם שהחבר'ה נפגשים הוא מעשן עד כלות הנשמה. ואפילו מתארגן לבד מדי פעם מהטלגרם כדי שיהיה לו מה להביא לישיבות של חמישי בלילה.

9 מרים שמשון


תמונה: giphy.com

מרים (35), לא באמת אוהבת את איך שהיא נראית עם הכיסוי ראש הענק הזה שיש לה על הראש. זה גם כואב ומכביד. אבל האינסטוש שלה מלא בעשרות מעצבות מטפחות שבכל סטורי מוסיפות עוד איזה סנטימטר למטפחת. אז מרים שמה עוד בובון ועוד בובו ושותקת.

10 יוחאי סיטבון

בל' באב יוחאי סיטבון העביר פעולת פרידה לחניכים שלו, שבט סיני. "אני תמיד אשאר המדריך שלכם. אני לא אהיה כמו הבוגרים האלה שנעלמים לישיבה הגבוהה שלהם. אני אגיע לפעולות חב"ב, אקפוץ לבקר אתכם במחנה ואתם תמיד מוזמנים להתקשר ולהתייעץ איתי בכל מה שצריך".

מיותר לציין שמאז הוא נראה בסניף רק פעם אחת, בשבת החופשית הראשונה של זמן אלול. הוא הגיח בסוף פעולת ערב שבת, צעק כל מיני דברים על בדיעבד וחברה נפרדת קדושה ומאז נעלמו עקבותיו. תורה היא וללמוד הוא צריך.