איזה מין מין אתם?

תמיד תהיתם את אתם יותר אתרוג או יותר הדס? אתם מסתכלים על מישהו וישר יודעים שהוא לולב? בואו לבדוק איזה מין אתם מארבעת המינים!


ערב חג הסוכות זה בדיוק הזמן לבדוק איזו דמות מארבעת המינים אתם. אבל הכי חשוב שתזכרו: רק כשכל המינים ביחד זה נחשב ואפשר לברך. צריך את כולם ואי אפשר לוותר על אף אחד! לנו, אגב, יצא שאנחנו הקוישיקלך 🙂

מרוצים מהתוצאה? נסיים במילותיו היפות של אביהו מדינה:

א. אמר הלולב: אני נישא אל על מבין עלי תמר, מביט מכאן על העולם ומסביב מדבר, וצדיקים בי אוחזים בעיר וגם בכפר, מנענעים ומבקיעים כל שער שנסגר. לכן… אם יש מלך בסוכה אני הוא בוודאי כי איך יהיה המרובע שלם כאן בלעדיי לכן לכל ברור וכולם כאן מבינים, אני כאן החשוב מכל ארבעת המינים.

ב. אמר האתרוג: אני מהדרים ובא מבית חם, גם ריחני ובשרני למאכל אדם, ויצועי רך ונעים מעוקץ עד פיטם, ומחירי למהדרין גבוה ולא סתם. לכן… אם יש מלך בסוכה אני הוא בוודאי כי איך יהיה המרובע שלם כאן בלעדיי לכן לכל ברור וכולם כאן מבינים, אני כאן החשוב מכל ארבעת המינים.

ג. אמר ההדס: אני אולי ננס ביישן ומנומס, בשחצנות לא אדבר חלילה לי וחס, אך גם אני ירוק חזק וניחוחי לא נס, את משולש עלי חומדים גם אגודה גם שס. לכן… אם יש מלך בסוכה אני הוא בוודאי כי איך יהיה המרובע שלם כאן בלעדיי לכן לכל ברור וכולם כאן מבינים, אני כאן החשוב מכל ארבעת המינים

ד. אמרה הערבה: אני לא בשרנית ואף לא חטובה, לא מניבה לא ריחנית נראית קצת עלובה, אך בי יש החשוב מכל במלוא הענווה, אני כנועה וחייכנית ויש בי אהבה. לכן… אם יש מלך בסוכה אני כאן המלכה כי איך יהיה המרובע שלם כהלכה לכן לכל ברור וכולם כאן מבינים, אני כאן חשובה מכל ארבעת המינים.