המדריך למסתרג

אחרי 'המדריך למתלהט"ב' - גם לחילונים מגיע מדריך משלהם שיוליך אותם בנבכי האופנה, השפה והניואנסים של המגזר ויאפשר להם להסתנן לשורותינו. לגזור ולשמור


אתר מוקצה הוא אתר שוויוני ומקצועי.

כאתר שוויוני – לא יכולנו להשאר אדישים למסמך 'המדריך למתלהט"ב' שפרסם ארגון להב"ה ומדריך את בני הנוער כיצד להסתנן לעצרת התמיכה של קהילת הלהט"ב בירושלים. ברור לנו שגם לחילונים צריך להיות מדריך כזה שיסייע להם להסתנן לשורותינו.

כאתר מקצועי – יכאב לנו מאוד לראות את אחינו החילונים מנסים להטמע בקהל עם חולצה של לקוסט או נבוכים כשמישהו מבקש מהם להצטרף לתפילה. אם אתם כבר נכנסים אנדר קאבר – תעשו את זה כמו שצריך.


"המדריך למתלהט"ב" | צילום מסך פייסבוק

אז חילונים יקרים, אנחנו שמחים להגיש לכם את מדריך מוקצה להסתננות להפגנות הימין, ריקודי דגלים, מחנה סיירים ושאר אירועים.

רגע לפני שמתחילים – אנחנו רוצים לפנות באופן אישי לפעילי ארגון להב"ה שבוודאי קוראים שורות אלו: בחיאת דינאק, תשנו את השם. ראשי התיבות "להב"ה" מורכבים רק מאותיות השימוש וזה נורא מעפן. אנחנו מבינים שהתכוונתם ל"למניעת ההתבוללות בארץ הקודש", אבל זה יכול להיות גם "לשנה הבאה בירושלים הבנויה", "לישוב הארץ בדרך התורה" וגם "לאכילת הקבוקים בפיצוחיה החדשה". אתם מסוגלים ליותר.

קוד הלבוש – בנים

בלבוש בנים הכלל פשוט: מותר להוציא כסף רק על נעליים או מעיל. כל שאר פריטי הלבוש צריכים להיות כאלו שהשגתם בחינם או בזול מאוד. נעבור מלמעלה למטה:

כיפה
אל תקנו כיפה בדוכן בקניון. זה צועק מקילומטרים. הדרך הנכונה להשיג כיפה שתראה אמינה היא לבקש מאולפניסטית לסרוג לכם אחת. אפשר כמובן לשלם להן על כך אבל הדרך הנכונה לעשות זאת היא להרוויח את הכיפה על ידי ליווי מתמשך שלה הביתה אחרי פעולות ערב שבת. כמובן שיתכן שבסוף תגלו שהיא לא יודעת לסרוג ועבדתם לחינם רננה משבט דביר אנחנו מתכוונים אליך ולא שכחנו לרגע.
אם אין לכם סבלנות – קנו כיפה (עם דוגמאות על כל הכיפה, לא רק בשוליים!), לכלכו אותה בקצת אבק, פרמו לה את הקצוות, גהצו אותה ורק אז הניחו אותה על הראש. אל תנסו משחקים של קדימה או בצד, אנחנו נזהה שמדובר בניסיון כושל. לכו בטוח ושימו באמצע.


לא תסתובבו עם שלט "אני חילוני" וגמרנו | צילום: David Berkowitz

תספורת
מספר 2 במכונה. אם אתם ממש ממש מגניבים ומיוחדים אז 3 למעלה ו2 למטה.

חולצה
רק חולצה מודפסת, כזאת שמקבלים בסוף מסלול. אם יש לכם חולצה של סיירת כלשהי – לגיטימי ללכת איתה גם בכיתה ט'.

מכנס
דגמ"ח של אורגנזה או בלו שארק. לא להוציא יותר מ-50₪. צאו מקסטרו מה נראה לכם שאתם עושים.

נעליים
סנדלי שורש מהדגם הפשוט או בלנדסטון 561. לא משנה אם זה חורף או קיץ, שניהם הולכים תמיד.

קוד הלבוש – בנות

לבוש בנות הוא קצת יותר מסובך. באופן כללי – תתחילו מבגד שאתן אוהבות. לבשו אותו ואז שימו לב מה הוא לא מכסה. גב תחתון? הוסיפו חולצת בסיס. מרפק? הוסיפו שרוולון או ג'קט. המשיכו בדרך זו עד שכל מה שצריך מכוסה ויש עליכן לפחות ארבע שכבות. לחילופין אפשר לקחת חולצה מודפסת (ר' ערך) ולסגור את הפינה.


ככה לא נטמעים | צילום: Michal Patelle

כיסוי ראש
לא. פשוט תגידו שאתן רווקות. אתן לא רוצות להיכנס לפינה הזאת, הכיסוי שלכם ישרף תוך שניה. סיפור הכיסוי כמובן.

דפוסי התנהגות

  1. דיבור מגניב ושקט. הרבה "אחי" בכל משפט.
  2. אם אתם באירוע שרוקדים בו (ריקודגלים למשל) – חפשו מעגל שעל החולצות שלו כתוב "הר עציון". אתם לא רוצים להיקלע בטעות למעגל של מכינה.
  3. בהמשך לסעיף הקודם – ככל שדתיים יותר מזיעים כך הם יותר רוצים לצרף אתכם למעגל לידם. נא להזהר ולהתרחק.
  4. אם מישהו אומר לכם "מנחה?" – אין צורך להלחץ. הוא רוצה בטובתכם. פשוט תגידו "כבר התפללתי". תסמכו עלינו בעניין הזה.
  5. אם מישהו שואל אתכם באיזה שבט אתם תנפיצו מילה בעלת משמעות כמו "חזון" או "התיישבות". אם הוא אומר לכם "אין שבט כזה" – אל תאבדו קור רוח. פשוט תגידו "אני באריאל", תנועת הנוער שגם החניכים שלה לא יודעים את שמות השבטים שלה.
  6. אם מישהו טוען שעשיתם משהו לא נכון הלכתית תגידו "אני תימני/ה". זה יסגור לכם את הפינה. אם מקשים עליכם ואומרים "אבל הרב X אומר שאסור" תגידו "מבחינתי הוא לא רב". יש סיכוי גבוה שתחטפו מכות, אבל לפחות הרווחתם דבר אחד: אף אחד לא יטיל ספק בכך שאתם דתיים.
  7. אם נעצרתם – אל חשש. אמנם אין לכם את איתמר בן גביר, אבל זה לא אומר שהכל אבוד. נסו לערער ולערער עד שתגיעו לבית המשפט העליון. שם אתם בטוחים.

היזהרו ממזיעים | צילום: RonAlmog

שפת הדתיים

  • פויקה – ככה אנחנו אומרים "אוכל"
  • מאיפה את/ה? – איזה דתיים משותפים אנחנו מכירים?
  • שלום – את רוצה לצאת איתי?
  • צדיק/ה – אני רוצה לסנג'ר אותך
  • איפה אתם שבת? רוצים לבוא לארוחה / יש מצב לקבל את הדירה שלכם?
  • ערב שבת – שישי בערב