הנחיות משרד הבריאות: השאלות הקשות

השאלות הקשות שלנו על הנחיות משרד הבריאות לתקופת הסגרים

נדמה שלא עברו חמש דקות מרגע שנחתו עלינו ההנחיות החדשות של משרד הבריאות לחזרה לשגרה וכבר צצות המון שאלות על ההוראות הסותרות. אנשים רגילים שואלים בטח שאלות רגילות, כמו "מי הם העובדים שמוגדרים בסיכון מוגבר" או "האם הרוטציה בגני הילדים אכן תצא לפועל, או שכמו גנץ, גם הילד שלי ישאר בסוף בבית כשיגיע התור שלו?" בשביל אותם אנשים רגילים יש אתרים אפורים ומשעממים שייתנו להם תשובות.

אבל כמו שכל מפקד בצה"ל יודע – לשאלות של הביינישים יש קטגוריה נפרדת. ההתמודדות איתן מצריכה סבלנות אין קץ והרבה שימוש באגודלים. ואם לאנשים הרגילים יש הרבה שאלות – לבני"שים יש לפחות הרבה שאלות (מקל וחומר) אם לא יותר (כי דיו לבא מן הדין להיות כנידון).

המסמך האחרון הוא רק קצה קרחון הזלזול של משרד הבריאות במגזר הדתי לאומי. זה התחיל בסגירת בתי הכנסת שמנעו מאיתנו לדבר בתפילה והמשיך לאיסור התקהלויות שמנע מאיתנו סעודות שבת מלאות רכילות. למזלכם – במוקצה עושים עיתונות נושכת שאינה מפחדת מפני איש. הנה השאלות הקשות שלנו על הנחיות משרד הבריאות.

1 תפילה

בתפילה מותר להתכנס 19 אנשים – אבל רק במקום פתוח,
גם בברית מותר 19 אנשים – אבל אפשר גם בתוך מקום סגור.
אז מה הדין של תפילת מנחה בברית? האם רק הברית עצמה הותרה במקום סגור? האם מנחה היא חלק מהברית? וחוצמזה – האם 19 זה כולל התינוק?

עוד שאלה אחת אני חותך | תמונה: giphy

2 לוויה

הלוויה עם 20 אנשים שבמהלכה מתרחשת תחיית המתים.
האם זה נחשב התקהלות של 21 וחייבים להתפזר? ומה קורה אם מתגלה שהמת הוא בעצם זומבי?

בא הרוג ברגליו | תמונה: giphy

3 גן משחקים ציבורי

אדם נכנס לבית (המוגדר כ"מקום סגור" ואסורה בו ההתקהלות של יותר משני אנשים) וגילה שיש בו כבר שני אנשים. הוא פונה מיד לצאת אך מגלה שבדיוק בנו לו בפתח הבית גן משחקים ציבורי. האם הוא צריך להישאר בבית בניגוד להנחיה או לצאת החוצה אל גן המשחקים בניגוד להנחיה?

בחירתו של בני"ש עם אופי | תמונה: giphy

4 חתונה נפרדת

למה אין בהנחיות התייחסות לחתונה נפרדת? אבל נפרדת ממש: כניסות נפרדות, מחיצה אטומה, החתן לא נכנס לרחבת הבנות, אין מצווה טאנץ וכו'. תכלס זה כמו שתי חתונות. מותר 38 אנשים?

במי את מורדת אסתי, במשרד הבריאות? | צילום מסך יוטיוב

5 | תגדירו "מקום פתוח"

אם כבר הזכרנו "מקום פתוח" ו"מקום סגור". אז מה בדיוק הכוונה? מה עם פרגולה? בית שעף לו הגג? (קרה לי, סיפור אמיתי! דברו איתי בפרטי) עיר מוקפת חומה מימות יהושוע בן נון? מכונית עם גג פתוח? בית שנפחת? תקרה שאין עליה מעזיבה? חדר עם קירות לבוד?

תמיד הוא בא אלי במכונית עם גג פתוח | תמונה: giphy

6 קניון

לחנות שנמצאת בקניון יש כללים שונים משאר החנויות.
מה יהיה הדין של חנות, שאמנם נמצאת בתוך קניון, אבל יש לה פתח נוסף הפונה לרחוב? האם איסור קניון הוא סיבה או סימן?
לא רוצים להתקטנן או משהו, אבל אם כבר הולכים בקטנות האלה, אז אולי גם חנות בקניון, כאילו זה של הטבע – עמק עמוק שגדותיו תלולות ובנויות מצוקים גבוהים וזקופים (ויקיפדיה) יהיה אסור לפתוח?

קניון | תמונה: giphy

7 7

זה שרק מגיל 7 חייבים ללכת עם מסכה, זה לפי העברי או לפי הלועזי? כי אם זה לפי העברי אז זה מצאת הכוכבים, אבל אם זה לפי הלועזי אז מחצות.

זאת האופנה עכשיו ארתור, כולם הולכים עם זה | תמונה: giphy

8 החלפת כפפות. רגע, מה?

כתוב בהנחיות "העובדים יעטו בעת הטיפול בלקוחות כפפות, מסכות ומגיני פנים. הכפפות יוחלפו בין לקוחות" אם לקוח אחד בא בלי כפפות ואחד בא עם כפפות, איך הם אמורים להחליף ביניהם כפפות? בעל העסק צריך לספק להם כפפות כדי שיוכלו להחליף ביניהם?

מלצר הכפפה הזאת משומשת תחליף לי אותה | תמונה: giphy

וכמובן שאלת השאלות: האם חובת נשיאת מסכה היא דין בחפצא או דין בגברא? נפק"מ לעניין אדם שנולד עם מסכה מחוברת לפרצוף, אם שאלתם.

ממשרד הבריאות לא נמסרה תגובה עד לשעת סגירת הכתבה. אנו נפרסם את התגובה אם וכאשר היא תתקבל

השאילתא שנשלחה למשרד הבריאות ונותרה ללא מענה | צילום מסך