יש לכם אומץ? זה הזמן לסגור טיסות מוזלות ל-2021

הקורונה טרפה את הקלפים, הרסה לנו את התוכניות, אבל אנחנו לא מוותרים: זה הזמן לסגור כרטיסים לחו"ל נהדר במחיר מצחיק. לאמיצים בלבד


מעבר לשלל הבעיות הכלכליות, חינוכיות, נפשיות ועוד שהביאה עלינו הקורונה, נוספה מכה נוספת – היא סגרה לנו את שערי העולם. אחרי כמה שנים נהדרות של טיסות במחירים נמוכים לכל אירופה ובחזרה, נתב"ג נראה בימים האחרונה כמו עיר רפאים.
ובכן, זה הזמן לתכנן קדימה. בדיקת מוקצה מגלה שאם נושמים עמוק, ומסתכלים רק קצת קדימה, אפשר למצוא שלל טיסות לאירופה המשוקמת במחירים אטרקטיביים, והכל תלוי בשאלה – כמה אומץ יש לכם. אז אנחנו לא אמיצים ברמה של להזמין טיסות לקיץ 2020, או אפילו לתחילת החורף, אבל רוצים להאמין שעד שתיגמר 2020 המקוללת אולי המצב בעולם כבר קצת ישתפר.
אתם איתנו? הנה כמה טיפים לאמיצים שרוצים לנצל את ההיסטריה (המוצדקת) ולהזמין טיסות בזול.

1 קראו טוב את תנאי הביטול

מסתבר, שבגלל הקורונה, בחלק גדול מהחברות ניתן היום לרכוש כרטיסים גמישים. כן כן, גם חברות התעופה צריכות את הכסף שלכם והן מוכנות לעשות הרבה. כך לדוגמה, באיזיג'ט (Easyjet) אפשר לשנות את מועד הטיסה לטווח של שבוע לפני המועד, ועד לארבעה שבועות אחריו. ומה יקרה אם תהיה התפרצות (נוספת) של קורונה במדינה אליה תכננתם לטוס? או, במקרה כזה לרוב תקבלו זיכוי בחברת התעופה. כל מה שצריך זה להתפלל שהיא לא הולכת לקרוס כלכלית עד שתממשו אותו. אומץ, כבר אמרנו.


רומא רומא רומא את אהובה שלי | קרדיט: אתר Giphy

2 בחרו במדינת יעד שהרע מאחוריה

כמו כל הימור, קצת קשה לדעת, אבל אפשר לומר שאולי כדאי לבחור במדינה שבה כבר יש התפרצות של קורונה. למה? כי סביר שבעוד שנה או פחות מהיום המצב בה יהיה סביר. לעומת זאת, אם תבחרו במדינה שעוד לא התמודדה עם האיום (לא נשארו הרבה כאלה) לכו תדעו אם הקטסטרופה הגדולה לא תתרחש דווקא בזמן הטיול שכה ציפיתם לו.

3 | הפחיתו את הסיכון – וותרו על קונקשנים

אנחנו יודעים, בא לכם להיזרק שבע עשרה שעות בשדה תעופה שכוח אל באוקראינה כדי לחסוך 20$. ואנחנו לגמרי מבינים את זה. ואנחנו יודעים, בא לכם לפצל טיסות לכמה חברות. אז אל. אנחנו בעולם חדש, של גרפים והסתברויות ומילים כמו אקספוננט. החשסון פשוט: ככל שתתכננו לעבור ביותר מדינות – הסיכוי שתעברו במדינה שאסור להכנס אליה גדל. כדי להוריד את הסבירות שהטיול שלכם יתבטל, קנו כרטיס הלוך ושוב מאותה חברה, ובלי מעבר במדינות אחרות בדרך.

4 פתחו את הראש

יש המון אי בהירות לגבי העתיד, ואין לדעת מה יקרה לשוק התעופה. יש מומחים שחושבים שהמחירים הולכים ללכת כמה שנים אחורה, הערכה סבירה אם באמת חלק מהחברות יקרסו (התחרות תרד וממילא המחירים יעלו). תחשבו אם שווה לכם לשים כמה מאות שקלים על כרטיסים לאירופה, כהימור שאולי יילך וניצול ההיסטריה הנוכחית. פתחו את הראש לעוד יעדים (זה לא חייב להיות וארשה), ונסו לחפש כמה תאריכים. מצאתם דיל טוב? לכו עליו ויאללה, יהיה בסדר. תזרמו כמו משרד הבריאות ותראו לאן העקומה משתטחת.


שניה אני רק דוחף את הטרולי שלי תוך כדי קרבה גופנית מוגזמת | קרדיט: אתר Giphy

5 שקלו לבטח את עצמכם נגד ביטול

כיום אפשר לרכוש ביטוח ביטול נסיעות נגד ביטול עבור טיסות החל מתאריך 1/9/20. עלות ביטוח כזה היא כ-10% ממחיר הכרטיס, ובמקרה של ביטול שלא יוחזר על ידי חברת התעופה (לדוגמה אם החברה פשטה לא עלינו את הרגל והמטוסים שלה פורקו על ידי בדואים שחיפשו ברזל), תקבלו 80% מעלות הכרטיסים. לא בטוח שזה שווה, אבל בהחלט אפשר לשקול ולגדר את הסיכון.

6 שימו לב למבצעי קורונה

עקבו אחרי מבצעים לרגל משבר הקורונה. לדוגמה, עד שבוע באיזיג'ט הציעו מזוודה ביורו. איך עוקבים אחרי כל כך הרבה חברות? בשביל זה יש את קבוצת הטלגרם של טיסות סודיות. היו סבלנים, הדיל שלכם יגיע.

7 אל תמהרו לשדרג את הכרטיס

זה לא קשור לקורונה אלא טיפ לואו-קוסט כללי וחשוב: עוד לפני שתסיימו את ההזמנה באתר חברת התעופה, תרגישו לחץ פיזי מתון מצד אתר האינטרנט של ההזמנות להוסיף שדרוגים לכרטיס: מזוודות, בחירת מושבים, שתייה ואוכל (הלו, זה כשרות צהר או מה), ועוד. לפעמים התוספות יכולות לעלות יותר מעלות הכרטיס. אל תמהרו. תמיד אפשר להוסיף מזוודות (אפילו יום לפני הטיסה), חברת התעופה תשמח לקחת מכם עוד כסף בשביל שתוכלו להתפנק על טרולי גדול או לתת לכם לבחור את המושב עם הכי הרבה מקום לרגליים.

אם תוסיפו את הסיכון שהטיסה שלכם תתבטל – תגלו שלגמרי חבל לבחור מראש מקום רחוק מהשירותים ולהגדיל את סכום הסיכון. חוץ מזה, עוד לא פגשנו טיסה שבה נגמרו המקומות השמורים, ובמקסימום תמיד תמצאו ישראלי שיסכים להתחלף איתכם באהבה כדי שתוכלו לשבת ליד שותפי הטיול הנהדרים שלכם. אין על העם שלנו, יחי הלואו קוסט.

לסיום | כמה דילים שמצאנו

המחירים בענף התעופה משתנים תוך דקות, אבל הנה כמה דוגמאות שמצאנו ממש עכשיו:

  • ב-Ryanair תוכלו למצוא לינואר 2021 במגוון תאריכים טיסות בעלות של כ-30 יורו לכיוון לקפריסין. אנחנו יודעים, זה לא ה10 יורו שהתרגלתם אליו, אבל זה אומר טיסה הלוך ושוב ב60 יורו. אחרי הירידה של היורו זה פחות מ240 ש"ח. ב80 יורו (הלוך ושוב) תוכלו לטוס בינואר 2021 למרסיי, צרפת. ב-90 יורו (הלוך ושוב), 360 ש"ח, תוכלו לקנות כרטיס לבודפשט, הונגריה.
  • ב-Wizzair תוכלו למצוא לינואר 2021 כרטיסים הלוך ושוב לוינה, אוסטריה, ב88 דולר (כ-300 ש"ח), או למרץ 2021 לוארנה, בולגריה, בפחות מ260 ש"ח (הלוך ושוב).
  • ב-Easyjet תוכלו למצוא לפברואר 2021 כרטיסים הלוך ושוב לאמסטרדם, הולנד, ב90-100 יורו (פחות מ400 ש"ח). ובקלות תוכלו למצוא דירות זולות שתוכלו לבטל אפילו יום לפני הטיסה. למילאן, איטליה (אמיצים, אה?) תוכלו לטוס ב80-90 יורו לכרטיס הלוך ושוב. זיל הזול. באיזיג'ט הכרטיסים כוללים אפשרות לשינוי תאריך, מזוודות ועוד מגוון תנאים לרגל הקורונה, אז בכלל – הימור סביר לגמרי.


מצאתם כרטיסים? זה הזמן למצוא דירה זולה להתארח בה (אנחנו יודעים שאתם לא חזירים שמבזבזים כסף על מלונות יוקרה). וזהו, כל מה שנשאר זה להתפלל שלא תחזור הקורונה. ליבנו איתכם ועם הכרטיסים שקנינו לאמסטרדם.


סליחה גבירתי הנאווה האם תואילי בטובך להתחלף איתי במקומות? אני רוצה לשבת ליד עמירם.