5 הרגעים המביכים ביותר בתפילה


לצד רגעי הרוממות והשעמום, בתי הכנסת הם כר פורה לרגעים מביכים ולא נעימים.
הנה כמה רגעים בהם אתם רוצים לקבור את עצמכם עמוק בטלית.

1 ילד זייפן


בוא חמוד. תנוח | תמונה: giphy.com

אנחנו לא מצפים מהתכשיט שלכם לפלסטים ומואלים, אבל בואו נחליט שאם הילד שלכם לא מצליח להיסגר על סולם אחד לאורך כל אנעים זמירות, אם הוא חסר את היכולת הבסיסית לשיר את המנגינה כמות שהיא – עדיף שיעלה כמה שפחות.

היחיד שיותר גרוע מהילד הזייפן הוא הילד המוגזם, שמסיים את שיר הכבוד באופרה איטית של "מי י-מ-ל-ל גבורו-הו-הות ה'". חמודי, אתה חניך בנבטים רעננה מרכז, לא הלפגוט. בוא תנוח.

2 כשהגבאי נוזף במתרים


את רוצה לעשות סצנה עכשיו? | תמונה: giphy.com

הוא חדש פה, הוא לא יודע ש"אצלינו נהוג שהמתרים מדבר רק אחרי פרק התהילים שאחרי עלינו לשבח". הוא גם ככה נמצא בסיטואציה לא נעימה, אין שום סיבה לעשות סצינה.

3 המתקן האובססיבי


רציני שתיקנת עכשיו על מלעיל מלרע? | תמונה: giphy.com

הבנו, הוא כנראה לא התכונן מספיק ויש לו כמה טעויות. לא צריך להפוך את זה למשחק של 'זהה את הטעות' ולצעוק לו כל רגע. קחו אחריות, שאדם אחד יעמוד ליד בעל הקורא ויתקן אותו, כשזה נצרך, בשקט ובצורה מכובדת.

4 אלוהינו ואלוהי אבותינו!


אופסי | תמונה: giphy.com

זה בקטנה, קורה לכולם, אבל תמיד מביך: אתה מכריז: 'אלוהינו ואלוהי אבותינו' ופתאום קולט שהיום לא אומרים תחנון, או שוכח שאומרים הלל וגוער בחזן שיתחיל כבר קדיש. היינו מציעים לך לקבור את הראש בשולחן, אבל כנראה שיחשבו שאתה נופל על פניך ותצא טאמבאל פעמיים.

5 כשאתה סתם מרביץ לעצמך


למה ככה חזק? | תמונה: giphy.com

אתה מתחיל "סלח לנו", היד עדיין לא הגיעה ללב, אבל זה כבר מאוחר מידי – שכחת שהיום שבת והמוח כבר שלח את ההוראה. פשוט תתחיל לגרד את החזה ותקווה שאף אחד לא שם לב.