המדריך המלא ליום הראשון באקדמי-ה

מתחילים ללמוד באקדמיה? כן, גם שנה ב' נחשב. יעל גרוזמן עושה לכם סדר בכל מה שכדאי להכניס לילקוט. שנת לימודים פורייה ומוצלחת!

לקראת שנת הלימודים האוניברסיטאית החדשה, החלטנו לעזור לכל הסטודנטים החדשים באשר הם, שזה כולל את שנה ב' כי למדתם בזום וזה ממש לא נחשב ללימודים באוניברסיטה. כפי שתראו ותכירו, הקמפוס הוא מקום גדול ושופע סטודנטים טרוטי עיניים ופינות קפה המשלימות אותם. לכל תואר יש את הייחודיות שלו, ולכל סטודנט יש את ההתמודדות המתאימה. לא בטוחים מה אתם צריכים להביא איתכם לקמפוס? בבקשה:

חינוך

חובה להביא: המאסט של המאסט זה צעיף גדול. גם בקיץ. אף אחד לא יודע למה, אבל חבל לשבור את המסורת. מי שרוצה להצליח צריך להחזיק בתיק בין היתר גם קלמר מדוגם, סוודר, חבילת טישו, חצי שקית של קפה טחון של לנדוור ואת העוגיות שקדים שהכנת לשבת.

להשלמת הטוטאל לוק: אם במקרה את בן* שלומד חינוך, כדאי להוסיף אידיאולוגיה וסיפור מוכן מראש למה בחרת במקצוע הזה. אם את בת את יכולה להיות סתם נחמדה תמיד.

אילוסטרציה: giphy.com

סיעוד

חובה להביא: יומן, צי של עטי פיילוט, מרקר צהוב מגמגם.

להשלמת הטוטאל לוק: תביאי מראש עמידות ותקתקנות, ונסי להתאמן בבית על איך לדבר ממש מהר. בונוס למיטיבות לכת – תקפידי תמיד לעשות 8 דברים במקביל ולהישאר מרוכזת בזמן שאת בשיחה עם חברה.

אילוסטרציה: giphy.com

משפטים

חובה להביא: חולצה מכופתרת בתוך המכנסיים, נעלי אוקספורד חומות, גרביים עם דוגמה של ברווזונים קטנים (מבוסס על סיפור אמיתי לגמרי) ומכשיר להרמת האף (אחרת לא ברור איך הם עושים את זה).

להשלמת הטוטאל לוק: לא למותר ולמצער מן הראוי לציין חרף העובדה שבאמור אין כדי להטיל אחריות על מאן דהו מן העוסקים ו/או העוסקים בעתיד. דא עקא. טוב, זה לא התחום שלנו. קיצור, להביא חיוך זחוח, רשימה של דברים שיהיה תמיד מה להגיד (כולל, כמובן, פתגמים בלטינית ובארמית). בנוסף כדאי שיהיה לך בשלוף ניתוח על הסוגיה הפוליטית העכשווית ביותר ומנוי לכלכליסט.

אילוסטרציה: giphy.com

רפואה

חובה להביא: כל הספרים מהספרייה שיכולים להיכנס לתיק, באנגלית בלבד.

להשלמת הטוטאל לוק: שלט קטן שתוכלו להדביק לגב ומכיל את המסר הבא:
"לא צריך לדווח למשטרה על זומבים, אני פשוט בין כוסות קפה. נסו לחייך אליי, אולי זה יעזור".

אילוסטרציה: giphy.com

כלכלה/חשבונאות/סטטיסטיקה

חובה להביא: משקפיים, חולצה מכופתרת (אפשר גם פולו תכל'ס), סטיקר של 'להפריט' על הלפטופ, ועטים צבעוניים (צריך איכשהו להסתדר עם כל הגרפים האלה).

להשלמת הטוטאל לוק: כדאי מאוד שתהיה לך עמדה מוצקה בנושאי כלכלה, מן הסתם כמובן על הסקאלה שבין קפיטליזם לאולטרה־ליברטריאניזם. סתם, זו בדיחה כמובן: כדאי מאוד שתהיה לך עמדה מוצקה בכל תחום שהוא בעולם. אחרי הכל, מדובר בכלכלה (או חשבונאות או סטטיסטיקה. סתם חיברנו את כולם ביחד כי אנחנו לא באמת מכירים).

אילוסטרציה: giphy.com

מדעי המחשב

חובה להביא: לפטופ חדיש ומתקדם שמתאים לכל התוכנות שאתם צריכים להריץ.

להשלמת הטוטאל לוק: ביטחון שכולם מבינים על מה אתם מדברים. כן, גם כשכל המונחים באנגלית. בנוסף, וחשוב מאוד: 1. לספר לכולם מהר מאוד שאתם ממדמ"ח (אתם בעצם הטבעונים של האקדמיה חיחי); 2. הסבר רהוט למה תואר שווה הרבה יותר מקורס הסבה מקצועית. חשוב לשם קבלת התואר להקפיד ששני הסעיפים יבואו ברצף.

אילוסטרציה: giphy.com

פילוסופיה

חובה להביא: שיער שצריך מרכך, חולצה עם כתם תה קמומיל, קפוצ'ון 110% כותנה, דגמ"ח וכפכפים. גם המרצים נראים ככה, זה חלק מהתנאים בכניסה. או שלא, אבל ככה לפחות נתפסת הפילוסופיה ולומדיה, ואם כן, האם זה לא אומר בעצם שזה הקיום שלהם? הצורה שבה הם נתפסים? כך לפחות טוען דיוויד יום.

להשלמת הטוטאל לוק: תביאו סהרוריות, מודעות עצמית בינונית ומטה, והשתדלו לרכוש מראש חיבה מוגזמת לדיאלוגים של יוונים שמתו מזמן, ותשובה טובה לשאלה אם הייתם הורגים איש אחד על פסי הרכבת או חמישה אנשים אחרים.

טיפ בונוס: אל תשאלו את עצמכם מה תעשו עם זה, הדחקה היא דרך חיים. זה התואר הכי מעניין שיש! כלומר, תלוי מה זה 'מעניין', אה?

אילוסטרציה

אין אילוסטרציה. או שיש? מה זה אילוסטרציה בכלל?

הנדסה

שיהיה בתיק: סרגלים ומחשבון (עדיפות למחשבון מכיתה ד' כדי שימות בדיוק באמצע המבחן).

להשלמת הטוטאל לוק: תבואו עם שאיפות קצת שונות. תבינו שאיכשהו הממוצע במבחנים שלכם הוא נכשל, אז סף החגיגות אצלכם עבור ציון מצטיין הוא בעצם 60. תכינו גם את הסובבים מראש שלא כדאי לפנות אליכם בתקופת מבחנים, ואם אין ברירה שקודם יביאו אוכל. 

הנדסת מכונות. אילוסטרציה: giphy.com

לימודים קלאסיים

אממ… אנחנו לא ממש יודעים. סליחה. טוניקה?

יפנית

זאת אחותי! רק היא לומדת את זה לדעתי, וזה הגיוני. תביאי לי כוס מים, זה חשוב מאוד לתואר שלך, באמת.

 

*כל הסעיפים מכוונים לשני המינים. עם זאת באופן אקראי חילקנו זאת כך שמספר סעיפים ינוסחו בלשון זכר ומספר סעיפים בלשון נקבה. באופן אקראי לחלוטין יצא שסעיפי החינוך והסיעוד מנוסחים בלשון נקבה ושאר הסעיפים מנוסחים בזכר.