חזון הטבעונות וה"שלום, שמעו למה כדאי לכם גם!"

יעל גרוזמן היא דתייה וטבעונית. כן כן! היא כאן כדי לספר לכם כמה אפשר להרוויח מזה. אולי תעשו אצלה שבת, תצאו טבעוניים

כשמרן הרב זצ"ל כתב את חזון הצמחונות והשלום (לא קראנו), הוא לא פילל שכל כך מהר יבואו ימים שלא רק צמחונות אלא אפילו טבעונות תאיים להשתלט כליל על הציבור הדתי. כמו במקרה של השלום – הוא כמובן צדק. שתיהן עדיין מילים גסות במגזר.

כלומר, כן, יש טבעונים דתיים, אבל הם בדרך כלל גרים בתקוע עם חמישה ילדים בגן אקולוגי אנטרופוסופי ומכינים קומפוסט לעציצים מארוחת צהריים. ובכל זאת, בתור טבעונית ודתייה חשבתי לסכם פה את כל היתרונות של הטבעונות לדתיים כדי לנסות להחזיר אתכם בתשובה. כמו כל הדתיים כמובן.

1| הכל פרווה!

אומנם להיות טבעונית יחידה בארוחת שבת זה לא הכי כיף, אבל להיות היחידה ששותה נס אחר כך זה דווקא כן. כל המרבה לעשות את הצליל המעצבן הזה אחרי כל לגימה הרי זה משובח. וגם הרבה יותר קל כמובן לאכול בחו"ל. או יותר קשה לאכול בארץ. תלוי מאיפה מסתכלים על זה.

הערת המערכת: אם את טבעונית אז את שותה נס עם חלב סויה, כן? את יודעת שגם מי שאכל בשרי יכול, נכון? לא משנה | תמונה: giphy.com

2| תירוץ נהדר

תירוץ נדיר לאמא כשאני לא רוצה לצאת עם אח של חבר של הבן של השכנה. לא אכפת לי שהוא צמחוני! הם אפילו יותר גרועים! זה כמו שחסיד סאטמר יצא עם מזרוחניקית. וכן, זו גם הסיבה שאני לא באה לחתונה שלך – כי אני טבעונית אידיאולוגית. לא כי לא דיברנו 5 שנים ואני לא רואה צורך לשים לך סכום שדתיים שמים בחתונות.

3| החילונים מתים על זה!

כבר בגשר בכיתה י"א הבנתי שיש לי קלף מנצח. עכשיו אני יכולה להצביע לבן גביר ולהפגין עם להב"ה, כי זה מתאזן. אני לא "דוסה דוסה", אני "דוסה חסה". החלק האהוב עליי זה כששואלים בערמומיות, מה יותר חשוב לך? להיות דתייה או טבעונית? ואז מתחיל הנאום המלוטש של מה זה בעצם דת ולמה אין דבר כזה מוסר בלי קו'צה בריכו, עד לרגע שלתינוק השבוי התורן יש טיקים בעין.

התשובה היא כמובן שאני המקף | תמונה: giphy.com

4| מומחיות בפטריות קינואה ותל אביב

טוב, לא בטוח שזה כזה יתרון. אבל בכל מקרה, לפעמים ההבנה של דתיים בענייני טבעונות וצמחונות לוקה בחסר (צמחונים לא אוכלים דגים, לא הם לא). והרי לכם סיפור חמוד במיוחד:  
בסוף שמינית הכינו על־האש שכבתי, ואחת הבנות הכי מתוקה בעולם אמרה בתמימות שלא ישימו ביצים בבשר הטחון כדי שאוכל לאכול. מבחינתי יש לה שכר על הכוונה.

5| תמיד יש על מה לריב

בהתחלה הייתי פרויקט ייחודי למורות מחנכות (היצירתיות במיוחד הצליחו לקשר בין מוסר כלפי בעלי חיים לענייני חצאיות ושרוולים, וואלה מרשים). עכשיו הפכתי לפרויקט לדוסים בתואר שמתגעגעים לישיבה וחייבים לריב עם מישהו (זה לא ריב זה דיון, כמובן. דרך אגב, מישהו יודע אם מותר להרביץ למרות שמירת נגיעה? שואלת בשביל חברה).

טבעונות. שעשוע אין סופי במרשתת | תמונה: giphy.con

6| ניצחון מובטח ב"never"

הסיכויים לנצח במשחק never have I ever גבוהים משמעותית, כי יש הרבה דברים שלא יצא לי לאכול. הניצחון מובטח כשמוסיפים לזה מנהגים פמיניסטים כמו לא לנעול עקבים או לא לתת לדייט לשלם (כל זאת ועוד בכתבה אחרת).

7| ייסורים מכפרים

לא שטבעונות זה מייסר, אלא שלהיות טבעונית לסבתא תוניסאית זה לא פיקניק. כבר עברו שמונה וחצי שנים והיא לא מוותרת. אולי זה שהודעתי לה ארבע שעות לפני שהתחילה סעודת פסח עשה לה טראומה או משהו.