7 דברים שלא ידעתם שיש לכם בסמארטפון

לחשי קסם, זמני היום לפי בעל התניא, זיהוי שירים ועוד - שבעה דברים שלא ידעתם שיש לכם בסמארטפון ויעיפו לכם את הפוני

יש לכם סמארטפון? השם ישמור. לנו אישית יש טלפון כשר, אבל כן שמענו על כמה דברים מסמרי שיער שניתן לעשות עם הסמארטפון שלכם ואפילו לא ידעתם את זה.

1| לזהות שירים

זוכרים שהיה פעם דבר כזה שאזאם, והיה ממש צריך להוריד אפליקציה כדי לזהות שירים? ובכן, לא עוד! לגוגל יש המון פונקציות מובנות, ואחת מהן היא לזהות שירים. איך עושים את זה? פשוט מחפשים בגוגל בנייד what's the song, והוא יבקש מכם להשמיע שיר, לשיר אותו או לזמזם, ואז יזהה איזה שיר זה. מדהים. כמובן שבמקום לחפש בגוגל, תוכלו פשוט להגיד את זה ל"גוגל אסיסטנט". רגע, אתם לא יודעים מה זה גוגל אסיסטנט? אנחנו חייבים את זה בשביל הדברים הבאים, אז נסביר.

המערכת בודקת אם גוגל ידע לזהות את השיר "אשריכם אשריכם אשריכם תלמידי חכמים". תוצאות מעניינות שאולי אומרות משהו על יכולות השירה של המערכת | תמונה: באדיבות המערכת

אז מה זה גוגל אסיסטנט?

גוגל אסיסטנט זה ה"סירי" של גוגל. אתם לא יודעים מה זה סירי? לא משנה. זה פשוט עוזר וירטואלי שנמצא בפלאפון שלכם ואפשר לדבר איתו ולעשות כל מיני דברים. אם אין לכם את האפליקציה הזו תוכלו פשוט להוריד אותה כאן. אחרי זה תפתחו אותה ותבקשו ממנה כל מיני דברים (אבל באנגלית 😔), כמו לספר לכם בדיחה או לשיר שיר, ותראו מה היא יודעת לעשות. מה שמוביל אותנו לדבר הבא:

2| להרגיש כמו קוסמים

הפיצ'ר המגניב ביותר בגוגל אסיסטנט הוא היכולת להרגיש כמו קוסמים – כלומר כמו אנשים שאין להם פנס והם כותבים על קלפים עם נוצה ודיו. איך זה עובד? אומרים לגוגל אסיסטנט לומוס והוא מדליק את הפנס, אומרים נוקס והוא מכבה. זהו. תם ונשלם הקונדס.

חשוב כמובן להגות בצורה הנכונה | תמונה: giphy.com

3| אין לכם משחקים בטלפון? ובכן

יש לכם משחק בסמארטפון! שרגא, אחד המפתחים של גוגל, חמד לצון ושם משחק קטן וחביב מוחבא עמוק עמוק בתוככי ההגדרות של הטלפון שלכם. מה שצריך לעשות זה להגיע ל'אודות' בהגדרות של הסמארטפון, למצוא את השורה שבה מופיעה גרסת האנדרואיד שלכם, ולהתחיל ללחוץ עליה כמה פעמים ברצף. כמה פעמים? עד שהמסך משתנה למין משחק כזה. איזה משחק? תלוי. בכל גרסה של אנדרואיד יש משחק טיפה שונה. יודעים מה יפה? שבדרך כלל מהמסך הזה אפשר להתקדם למשחק אחר. הנה דוגמה למסך שאליו מגיעים באנדרואיד 10. איך ממשיכים מכאן? תגלו לבד! אבל אם ממש בא לכם הנה סרטון שיגלה לכם.

המערכת משתעשעת במשחק | תמונה: באדיבות המערכת

4| זמני היום ביהדות וכו'

זוכרים את גוגל אסיסטנט ממקודם? אז אם תגידו לו "ask chabad", תוכלו אחרי זה לשאול אותו כל מה שתרצו על זמני היום. בשביל זה כמובן תצטרכו לדעת מעט אנגלית וגם להוציא שבת לפי רבינו תם, ולקרוא קריאת שמע הכי מאוחר שאפשר לפי בעל התניא, וכמובן גם להגיד יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד. סתם, האחרון לא חובה. אבל נסו להגיד את זה, תראו מה קורה.

5| סלפי בלי מוט סלפי ובלי ידיים!!!

עוד קצת גוגל אסיסטנט? יאללה! אם תבקשו ממנו "take a selfie" הוא יצלם אתכם מאיפה שהוא נמצא אחרי כמה שניות.

תמיד תוכלו גם פשוט להשתמש במוט סלפי בלתי נראה | תמונה: giphy.com

6| חיפוש תמונות לפי בן אדם

יש לכם גוגל תמונות במכשיר? יש שם הרבה דברים מגניבים. הנה אחד מהם: גוגל ממיינת את התמונות לפי האנשים שהיא מזהה שמופיעים בהם. אם לדוגמה מבקשים מכם תמונה טובה של אבא, תוכלו ללחוץ על חיפוש בתוך האפליקציה, ואז תופיע לכם האפשרות לבחור מתוך תמונות של אנשים שונים (וחיות מחמד) ותוכלו למצוא את כל התמונות של אבא שיש לכם בגלריה. אגב, אפשר לחפש גם דברים ספציפיים יותר, כמו "ראש פינה", "טיול", "חתונה", "גיטרה" או "גן חיות".

בונוס: כדי לשפר את האלגוריתם וגם כדי לשפר את המיון, כשתכנסו לחיפוש לפי אדם האפליקציה תשאל אתכם לפעמים על שתי תמונות אם מדובר באותו אדם או בשניים שונים – משחק משעשע שאפשר להעביר איתו שעות.

האם מדובר באותו אדם או בשניים שונים, אמא? | תמונה: giphy.com

7| כפתור כיבוי

אוקיי, פונקציה מדהימה שקיימת כמעט בכל סמארטפון. כפתור שיאפשר לכם לכבות את הפלאפון ולפתוח איזה ספר או משהו. אולי אפילו ספר קודש. די, הגזמתם.

בונוס לבעלי אייפון (באג או פיצ'ר, תלוי את מי שואלים):

  1. קחו את האייפון שלכם.
  2. שנו לו את התאריך ל1/1/1970 ואת השעה ל00:00.
  3. עכשיו כבו את האייפון.

זהו. האייפון לא יידלק יותר לעולם. הוא מה שנקרא "בריק". אי אפשר לתקן אותו. ממש ככה. עכשיו אפשר לסיים את הש"ס בזמן שהתפנה.

 

 

הבהרה: הביטוי "לא ידעתם" הוא מליצה בלבד והמערכת מסרבת בכל תוקף לקחת אחריות מול טענות של "פפפ מה אתם רציניים? כולם מכירים את הדברים האלה"