הכתבה הכי ארוכה שלנו אי פעם

סמוטריץ' או בנט - מי מחזיק בתואר מנהיג מפלגה דתית בעל הפוסט הארוך ביותר? על כך ועל שאר הדברים הכי ארוכים ביהדות

לאחרונה פרסם נפתלי בנט פוסט ארוך בפייסבוק. פוסט ארוך אמרנו? התכוונו שהוא פרסם בפייסבוק ספר קצר מדי. טוב, הוא הרי בעל ניסיון בהוצאת ספרים. בכל מקרה, מיד התגלעה במערכת מוקצה מחלוקת – האם מדובר בפוסט הארוך ביותר של המגזר, או שמא גם בקרב הזה סמוטריץ' יוצא כשידו על העליונה? ערכנו תחקיר מדוקדוק והתשובה המפורטת לשאלה הזו תגיע בהמשך, ועד אז – הדברים הכי ארוכים ביהדות:

התפילות הכי ארוכות

כולנו כמובן יודעים ששיר של יום רביעי הוא השיר של יום הכי ארוך שיש. מצד שני, בשני ובחמישי יש תחנון ארוך (במיוחד אם אתם מאחינו המתפללים בנוסח אשכנז) וקריאת התורה. שוו בנפשכם אם כן, מה קורה כשיום רביעי יוצא ביום שני או חמישי – רק המחשבה על זה גורמת לצמרמורת. נס עשה עמנו בורא עולם שזה כמעט ולא קורה אף פעם. מה כן קורה לעומת זאת? ראש השנה יכול לצאת בימים שני ושלישי. זה אומר שצום גדליה יוצא ביום רביעי, וזוהי, גבירותיי ורבותיי, תפילת יום חול הארוכה ביותר שיכולה להיות. גם המלך הקדוש במקום האל הקדוש, שזה עוד הברה להוסיף, גם שאר ההוספות של עשרת ימי תשובה, גם סליחות, גם קריאת התורה, וגם כולם עוד באורות מראש השנה ומתפללים לאט ובכוונה, וכל זה בשילוב יום רביעי בשבת שבו היו הלוויים אומרים בבית המקדש פעמיים "עד מתי".

מה זה, אני אפילו לא בטוח שהייתי בר מצווה כשהתחלנו את התפילה הזו | תמונה: giphy.com

זה בימי החול. מה עם שבתות ומועדי ישראל? ובכן, התשובה חד משמעית. עזבו את השבע שעות של ראש השנה, את הלהיות ביום כיפור כל היום בבית כנסת, את שמחת תורה שחלה בראש חודש. עזבו את כל זה. התפילה הכי ארוכה, וזה נבדק מדעית – שחרית של שבועות בבוקר כשהחזן (שישן כל הלילה והוציא אותנו ידי חובה בברכות השחר) בוחר לשיר כל משפט אפשרי בתפילה בכלל ובהלל בפרט.

הברכה הכי ארוכה

קודם כל, בדקנו – שלא עשני אישה ושעשני כרצונו – בדיוק אותו אורך. גם באותיות וגם בהברות. חבל, היה כאן פוטנציאל לאיזו בדיחה. לא משנה. נזכיר כמובן שברכת המזון הכי ארוכה היא בשבת ראש חודש של חנוכה. מספרים שישעיהו ליבוביץ לא היה אוכל לחם בשבתות כאלו כדי לא להתחייב בברכה הזו.

הפרשה הכי ארוכה

כולם יודעים שפרשת נשא היא הפרשה הכי ארוכה, כולם גם יודעים שכשמטות־מסעי מחוברות זה אפילו יותר ארוך, אבל הפרשה הכי ארוכה באמת היא כשהילד בר מצווה בעל הקול הערב קורא הכל לאט ובהטעמה ואז מוסיפים גם עוד 15 עליות כדי שכל הסבים יוכלו לעלות ולעשות מי שברך רבע שעה.

לפחות שיהיו סוכריות שוות | תמונה: giphy.com

המסכת הכי ארוכה

תגידו, מה יותר מתוק מדף גמרא? ובכן, אנחנו נגיד לכם! 176 דפים של גמרא, הלא הם מסכת בבא בתרא. אבל מה זה משנה אם ממילא מספיקים לעבור בעיון רק על שמונת הדפים הראשונים?

טראמפ עובר בעיון על שמונת הדפים הראשונים | תמונה: giphy.com

פרק התהילים הכי ארוך

עד כה, הכל היה קשור רק לבנים, ולא נעים. אז הנה – בנות כידוע אומרות תהילים, ולכן הן בטח יודעות שהמזמור הכי ארוך בתהילים הוא מזמור קי"ט. סתם, אנחנו צוחקיםםםם. אנחנו יודעים שסיימת גם את מסכת בבא בתרא.

הסימן הכי ארוך בקיצוש"ע מקור חיים

הסימן הכי ארוך בקיצור שולחן ערוך מקור חיים הוא הלכות בינו לבינה. נראה לנו. לא יודעים. זה היחיד שקראנו בשיעור הלכה בזמן שהרב דיבר.

אנחנו בשיעור המדובר | אילוסטרציה: giphy.com

הפוסט הכי ארוך של ראש מפלגה בציונות הדתית

ובכן, כאן אנחנו מגיעים לתוצאות של התחקיר המעמיק שלנו: בפוסט המדובר של נפתלי בנט יש בסך הכול 552 מילים. בגלילה רנדומלית בפיד של בצלאל סמוטריץ', לעומת זאת, מצאנו פוסט של 1029 מילה, פוסט של 819 מילה, פוסט של 1006 מילה, וכמובן – מכתב פתוח לנפתלי בנט בכבודו ובעצמו בן 1164 מילים. מה כתוב בשאר הפוסטים? איך אומרים – ארוך מדי;לא קראנו.