מה הסיפור של התספורת שלך?

מתלבטים באיזו תספורת לבחור? אולי אחרי שתדעו בדיוק מה המשמעות של כל תספורת תוכלו לבחור בצורה מושכלת יותר. מצד שני אולי יצא לכם מוהיקן ואז זה לא על אחריותינו

התספורת שלנו מספרת עלינו לא מעט, ואנחנו מבטיחים שזו הפעם האחרונה שאנחנו משתמשים בבדיחה המעופשת הזו, אבל מי סופר (🥁). לכבוד תום ימי האבל על תלמידיו של רבי עקיבא, ורגע לפני שאתם קופצים לספר (או, אם להיות כנים, לוקחים מכונה מהגמ"ח ומבקשים מחבר שיעביר ויש) – אנחנו כאן כדי לספר לכם מה בדיוק מספרת התספורת שלכם:

שיער ארוך

נתחיל דווקא באלו שלא מסתפרים. שיער ארוך, כידוע, הוא סוג של מרד. ולא סתם מרד, זו אפילו חציצה בתפילין לפי כמה דעות. שלא לדבר על כך שזה גם "שחץ, חוקות הגויים, לא ילבש" ואולי אפילו "הבל". בקיצור, בעל השיער ארוך הוא הטיפוס המגניב, המורד, וגם קצת התקוע בשנות ה־80.
אלא אם כן הוא נזיר כמובן.

שחץ | תמונה: giphy.com

קצוץ

חברי קבוצת "מספר 1 על כל הראש" מתחלקים לשלושה: חיילים, דתיים וחיילים דתיים.

הלוק הקלאסי של נאמני התספורת הביתית: קלה, פשוטה, וקשה מאוד להרוס אותה (אלא אם החליק לך הראש של המכונה באמצע ואז יש לך קרחת מצד שמאל מעל האוזן, ואתה לא רוצה לעשות קרחת על כל הראש כי בל תקיף, אז אתה מספר לכולם שיש לך שם צלקת, אבל כולם יודעים. כולם יודעים. תודה אבי משיעור ב', אני לא אשכח לך את זה).

בקיצור, הקצוץ הוא דתי קלאסי עם נטייה לכיוון החרד"לי, והוא לא מתבייש בזה.

כאשר אמא אומרת לך "כן כן, אני אספר אותך מה הבעיה" | תמונה: giphy.com

מדורג

כשאנחנו אומרים מדורג, אנחנו מתכוונים כמובן לדירוג קל. כמו הקצוץ, אבל כזה שמספר לכולם ששילמת כסף על התספורת הזאת. הטיפוס המדורג הוא עדיין דתי קלאסי, הפעם עם נטייה קלה שמאלה. בניגוד לחברו הקצוץ שסביר להניח הולך עם בלנדסטון/רדבק בחורף ושורש/צ'אקו בקיץ, ייתכן שבארונו גם עוד סוגי נעליים. אגב, גם בצלאל סמוטריץ' נצפה לא פעם בתספורת מדורגת להפליא. אולי כבר אז ניתן היה לצפות שהוא לא יקשיב לרב טאו? בתור עיתונאים תפקידנו לשאול את השאלות הקשות, לא לחרוץ עובדות. אתם תחליטו.

סמוטריץ', מדורג. בתמונות מהעבר יש גם שביל באמצע | תמונה: איתן פולד

מארינס

קצוץ קצת בצדדים, קצוץ הרבה בלמעלה: תספורת המארינס היא אחותה המוגזמת של המדורגת.

בצה"ל האהוב הרס"ר מוודא שלא דירגת חלילה. במארינס מגזימים עם הדירוג עד כדי כך שיש על שמם תספורת. בכל מקרה – אנחנו כמובן לא ניכנס פה לענייני עדות כי זה כמובן כלל לא נושא בציונות הדתית, אבל נאמר רק שסיכוי רב יותר למצוא את התספורת הזו בכיוון המסורתי יותר של הסקאלה הדתית. בסדר? הנה אמרנו. תרבחו ותסעדו.

מה זה הדירוג הזה יש לך שבת | תמונה: giphy

פוני

פוני זה רק ילדים קטנים שאמא שלהם מתעקשת. הלאה.

תמונה של פוני | תמונה: giphy

חיסכון והלוואה

תספורת חיסכון והלוואה מוכרת לכולנו, אבל הסבר קצר למי שלא מכיר: כאשר השיער בפדחת מתחיל להיגמר, נהגו ישראל הקדושים להאריך קצת שיער שבא מהצד או מאחורה, ואז לסרק אותו ימינה או שמאלה או קדימה (תלוי באיזה צד מאריכים) כך שיכסה את הפדחת. תספורת חיסכון והלוואה בציבור הדתי כמובן מעידה על היותך רב. לא ברור למה, אבל תבדקו אותנו.

הרב טייכובסקרנף מדגים: חיסכון והלוואה | תמונה: giphy.com

גוזמבות

בטח חשבתם שנגיד שגוזמבות אומרות שאתה נער גבעות. אז לא, אנחנו נגד סטיגמות כאלה ותתביישו שחשדתם. גוזמבות אומרות אחד מהשניים: או שאתה נער גבעות, או שלא אכפת לך שיחשבו עליך שאתה נער גבעות.

או שאת בילבי בת גרב | תמונה: giphy

קוצים

הנוער של היום אולי לא יודע, אבל פעם, בניינטיז, מי שרצה למרוד לקח חופן של ג'ל וארגן לעצמו לוק מדהים שמרחיק את התפילין ממקום מוחו של תינוק רופס, אבל מי אנחנו שנתערב. אגב, הטענה הרווחת היא ששימוש ממושך בג'ל גורם להתקרחות, אבל אולי אלו סתם הגנים היהודיים שלנו.

קרקפתא דלא מנח | תמונה: giphy

קרחת

כאן כמובן יש להבחין בין קרחת מבחירה לבין קרחת מחוסר ברירה. בעוד שהראשונה מעידה על זלזול חמור באיסור "לא תקיפו פאת ראשכם" מצד אחד, ועל ביטחון עצמי מופרז מצד שני; הקרחת מחוסר ברירה מעידה בעיקר על זה שאין לך מספיק כסף בשביל השתלת שיער בטורקיה. זה גם המקום לגלות את אחד הסודות השמורים של הדתיים: הכיפה עלולה לגרום לקרחת אם היא נשארת כל הזמן בדיוק על אותה נקודה בראש, אבל ברוך אלוקי ישראל שהקדים רפואה למכה בבחינת בראתי יצר הרע בראתי לו תורה תבלין, והכיפה היא גם זו שמכסה ומסתירה את הקרחת. מומלץ בחום.

קרחת | אילוסטרציה: giphy.com

מוהיקן

כן, יודעים. זה לא של דתיים. אבל איזה שם חמוד לתספורת, אה?