מוגש כשירות לציבור

שמיניסטית, הצהרת? רגע לפני שאת מחליטה איפה את עומדת לבלות את השנתיים (או השנה, אנחנו לא שופטים) הקרובות שלך, החלטנו לעשות לך את החיים קצת יותר קלים. הנה הדברים שאת באמת את צריכה לבדוק


אז חודש אדר כבר פה. הסיירות המוקדמות מסתיימות וכולן סביבך מתחילות לסגור את השנה הבאה שלהן. רגע לפני שגם את נכנסת ללחץ החלטנו לאסוף עבורך את העצות הכי טובות ואת הדברים שבאמת חשוב לבדוק. כי כמה את תורמת לעם ישראל ומה התקן בוקר זה חשוב, אבל יש כמה פרמטרים שאף אחד לא יעז לספר לך עליהן חוץ מאתנו. כי כאלו אנחנו. אמיצים וחתרניים. הנה אנחנו מתחילים.

תשאירו לי מים

מה יגידו לך לבדוק?
כמה בנות יש בדירה.
מה את באמת צריכה לבדוק?
כמה מקלחות יש בדירה.

כל בת שעשתה שירות לאומי יודעת שהתנאים בדירת השירות יכולים להרוס ולבנות שנה שלמה. בעיקר הבנות שנמצאות בה. הסיכוי שתפלי על בנות שיהיו בול הטעם שלך אפסי ובכל זאת – תמיד מוצאים דרך להסתדר. עם מה אי אפשר למצוא דרך להסתדר? עם המקלחות. תבדקי כמות, תבדקי איכות, ובעיקר, תבדקי עד כמה היא רחוקה מהחדר שתשני בו.

זארה אאוט, רמי לוי אין

מה יגידו לך לבדוק?
קרבה לאטרקציות חשובות, כמו קניון וים.
מה את באמת צריכה לבדוק?
קרבה לסופרמרקט.

הנה משהו שאף פעם לא שמעת על בנות שירות: הן רעבות. סתם, ברור ששמעת את זה. אומרים את זה בכל מקום שבו מדברים על בנות שירות אי פעם. הן רעבוותתת! ולמה הן רעבות? כי הן עשו טעות ובדקו בסיירת עד כמה התקן קרוב לקניון, ולא עד כמה הוא קרוב לסופר. התקציב שלך לא ממש יזרום עם קניות בזארה והעייפות המצטברת לא ממש תאפשר לך ללכת לים (נכתב בדם מניסיונה של כותבת מילים אלו, שהייתה במשך שנתיים שלמות במרק יריקה מהים ובילתה בו שלוש פעמים). המקום החשוב ביותר שיהיה לך בשנה הזו זה הסופר (אם מתעלמים לרגע מארון הממתקים בבית של ההורים). תעשי טובה, תבדקי כמה זמן ייקח לך ללכת אליו. זה חשוב.

לישון כל הדרך הביתה

מה יגידו לך לבדוק?
מה הן הישיבות שנמצאות בעיר שלך (קריצה קריצה)
מה את צריכה לבדוק?

עד כמה את קרובה לתחנת האוטובוס.

לא. לא משנה באיזה עיר תהיי ואיזו ישיבה של חתיכים נמצאת לידך – כל עוד אין תקנים של שירות לאומי בעלי, לא תמצאי משם את בעלך. סתם! יש מצב שכן. סביר להניח שלא. כי הרי מה המהות האמיתית של השירות (חוץ מלתת לעם ישראל וכל זה)? לצאת לעולם ולראות מה יש לו להציע מעבר לבנים המעפנים שהיו איתי בשבט וראיתי אותם אוכלים קרמבו ממולא במיונז בפעולה ההיא בנבטים . כולנו חולמות על פגישה מקרית בבחור צדיק ונאה שלא הסתכל לפנייך על אף אחת וביישן מדי בשביל להתחיל עם בנות אבל כשיראה אותך יתגבר על הכל ופשוט יהיה חייב לדבר אתך. אבל זה לא קורה, זה לא יקרה, והסיכוי הסביר הוא שאת זמנך הפנוי לא תנצלי בחיפוש בנים, אלא בחיפוש הדרך הקצרה והקלה ביותר הביתה. וגם אם במקרה תראי חיילים חתיכים בתחנת הרכבת (מה שלא קרה לאף אחת אף פעם חוץ מהאלו שכתבו ב"צריכים משו" פוסט על החייל שכמובן לא התחיל איתן, אבל המבטים האוהבים שהחליפו אכן השאירו חותם) – הם לא ממש יעניינו אותך. הדבר היחיד שכן יעניין אותך הוא לעלות על הרכבת שתיקח אותך הביתה, למצוא מקום ליד החלון ולהירדם למשך כל הנסיעה.

מי שמה לי נצנצים בשיער?

מה יגידו לך לבדוק?
מי אלו הבנות שאתך.
מה את באמת צריכה לבדוק?
באילו תקנים הן נמצאות, ונדייק: מה השעות שלהן, ועד כמה הן יותר טובות משלך?

במידה ואת לא נמצאת בכפר נוער או בית ילד, סביר להניח שדירת השירות שלך תהיה מלאה בבנות מתקנים שונים בעיר. חשוב לדעת מאיפה הן, מי הן ומה הן, אבל הרבה יותר חשוב לברר מה התקנים שלהן. עד כמה מאוחר הן יתעוררו, כמה מוקדם לפנייך הן יחזרו, והאם העבודה שלהן תדרוש להביא עבודות יצירה עם נצנצים הביתה. ולמה? כי אין יותר מעצבן מלהתעורר משעון מעורר שהוא לא שלך, או לראות מישהי ישנה כשאת צריכה לקום. אולי לדרוך על צבע רטוב או להתמלא בנצנצים שהיו אמורים לשמש רק לשלט על חנוכה, אבל הם יישארו אתך, בכל מקום, עד עצם היום הזה.

ולסיום סיומת

(זה מסוג הדברים שתתחילי להגיד אם תעבדי עם ילדים. או עם מבוגרים. או בכללי. יש שלב שבו מתחילים להגיד את המשפט הזה, לא בטוחה למה. בכל מקרה – הנה כמה דברים קטנים שלא כדאי לפספס.)

  1. כמה זולות המסעדות לידך
    לפעמים לא יתחשק לך לבשל, וכן יתחשק לך פיצה בעשרים שקל. אגב, אם אנחנו כבר באוכל, חשוב לברר שאת באזור שמגיעים אליו משלוחים. וולט מגיעים לדירה שלך? תסגרי במקום.
  2. הנאים השכנים בעינייך?
    אתם אמנם לא יכולה לשנות אותם, אבל חשוב להכיר אותם ולבדוק אם הם אנשים סבבה או אנשים יזמינו עלייך משטרה ב11 בלילה כי השתעלת בקול.
  3. כמות השקעים
    ובאותה הזדמנות – לוודא שלכולן יש מטען טייפ C לשיאומי הגנרי שלך. כל בת שירות עם אייפון מגדילה את סיכוייך להתקע עם 9%
  4. ובעיקר, והכי חשוב
    (וגם הכי סאחי. אז מה.) תוודאי שאת מקיפה את עצמך בבנות שיעשו לך טוב. זו הפעם הראשונה שלך מחוץ לבית. וחוץ מהגעגוע המתבקש לאוכל של אמא, סביר להניח שתתגעגעי לעוד כמה דברים ותצטרכי להתרגל למציאות חדשה לגמרי. חשוב שמישהי תהיה שם כדי לנגב לך את הדמעות ברגע שהסיפור על בחור הישיבה יתנפץ לך בפנים. קרה לחברה ממש טובה שלי.