הארי פוטר והטעויות

הארי פוטר הוא הספר הכי נמכר בעולם אחרי התנ"ך, אבל יש שמועות שבמגזר הוא אפילו עוקף. אספנו כמה טעויות בספרי הארי פוטר שעלולות להדיר שינה מעיניכם. ראו הוזהרתם


לא, זה לא שם של להקה חדשה, למרות שיש מצב שעלינו פה על משהו. זהו שם כולל ומוצלח במיוחד של רשימת טעויות שישנו לגמרי את צורת המחשבה שלכם על הספר. ולא, אנחנו לא מתחרטים.

אנחנו יודעים עד כמה דתיים נוטים להתייחס להארי פוטר ברצינות תהומית. הם לומדים אותו בעל פה, מעבירים עליו פעולות, ומתעמקים בסודותיו הצפונים כאילו הוא מינימום רבנו בחיי על ספר ויקרא, אבל להבדיל אלף אלפי הבדלות מרבנו בחיי – בטקסט הקאנוני של רולינג יש לא מעט טעויות, אי דיוקים או סתם דברים שלא יושבים בול.

הנה כמה דברים שיגרמו לכם להגיד- חי זקנו של מרלין, שמישהו ימחק לי את הזכרון.

המוות של לילי פוטר

כולנו מכירים את הקטע שבו דמבלדור אומר להארי שהמוות של אימו הוא זה שהפך אותו לילד שאי אפשר להרוג. העובדה שמישהו מת עבורו הפכה אותו לאויב בלתי מנוצח. אבל יש רגע שכולנו שכחנו ממנו, אפילו ג'יי קיי רולינג, והוא קרה מספר שניות קודם. ג'יימס. לפי מה שאנחנו יודעים, הוא לא הלך לאכול פיצה. לא. הוא מת ממש רגע קודם, ותראו מה זה, כדי להגן על המשפחה שלו. אם אהבה מספיקה, לילי הייתה אמורה להישאר בחיים, לא?


אין אהבה בעולם כמו אהבה של אימא ואבא הוא סתם אפס | תמונה: giphy.com

איפה כולם?

בית ספר הוגוורטס מתואר לאורך כל הספרים כבית ספר עם מאות תלמידים. השולחנות של הבתים מתוארים כשולחנות ארוכים, ויציעי הקווידיץ' מלאים לעיפה בכל משחק. אבל בחדר של הארי במגורים של גריפינדור יש 5 מיטות, ובסך הכל בכל השכבה של הארי יש 8 תלמידי גריפינדור. איפה נמצאים כל הילדים?


כולם בתאילנד | תמונה: giphy.com

מי ידריך את המדריכים?

כולנו זוכרים את המשבר הגדול של הארי כשרון נבחר להיות מדריך והוא לא. בשנה הראשונה של הארי, פרסי וויזלי הפך להיות מדריך, והוא אוזכר כמדריך היחיד של גריפינדור. אם רון והרמיוני נבחרו בשנה החמישית שלהם, זאת אומרת שהיו אמורים להיות ארבע מדריכים חוץ מהם. בסך הכול, שישה מדריכים לכל בית. איפה הם היו כל הזמן הזה? ויותר מזה, איזה תור בטח יש לאמבטיה של המדריכים.


את רון שמו להיות מדריך?? את רון??? | תמונה: giphy.com

איזהו עשיר? השמח בחלקו

הנה טעות שמסבירה את העובדה שמשפחת וויזלי ענייה כל כך. בספר השלישי, ארתור וויזלי זכה בפרס כספי שאיפשר לו לקנות כרטיסי טיסה ולקחת את משפחתו לטיול במצריים, לבקר את בנם הגדול ביל. אז רגע, ארתור וויזלי לא מכיר את הרכבות, לא יודע איך פועלות מכוניות, אבל כשמדובר בטיסות, הוא מסתדר יופי?


חבל שארתור לא יודע מה זה ביטוח צעיר, אה? | תמונה: giphy.com

שיקול הדעת המעט מוזר של דמבלדור

דמבלדור הוא הקוסם החכם ביותר בעולם הקסמים. אין עוררין על כך. הוא באמת אחד האנשים החכמים בעולם. במיוחד כשמדובר בבחירת מורים מתאימים לתלמידים שלו. קווירל, שחלק את גופו עם וולדמורט. לוקהארט, ששיקר לגבי כל מה שהוא עשה. וסנייפ, שלא סמכו עליו מספיק בשביל שילמד התגוננות מפני כוחות האופל כי זה יגרום לו לשוב לסורו, אבל כן, סומכים עליו ללמד תלמידים במרתף מלא בחומרי נפץ.


דמבוש | תמונה: giphy.com

הנסיך חצוי הדם

ואם כבר הזכרנו את סנייפ, אפשר לדבר על העובדה שהוא כתב הערות כל כך טובות בספר השיקויים שלו, שהפך את הארי למומחה שיקויים בתוך רגע? אם הוא ידע טיפים טובים שהיו יכולים לעזור לתלמידים להפוך למומחים, למה הוא לימד אותם את זה? הוא המורה.


"וואלאק לא חשבתי על זה" | תמונה: giphy.com

מפת הקונדסאים

ואם כבר מדברים על הספר השלישי, בואו נדבר רגע על מפת הקונדסאים. פרד וג'ורג' משתמשים בה במשך שנים. איך הם לא שמו לב שפיטר פטיגרו ישן עם רון? וגם אם הם לא זיהו את השם, וזה הגיוני, סביר להניח שהם היו אמורים לשים לב שיש איש זר בחדר של אח שלהם. ולא עכברוש.


"הינני נשבע חגיגית בזאת שלא חשבתי על זה עד הסוף" ג'יי קיי רולינג | תמונה: giphy.com

מחדל סמטת נוקטרון

כולם מודעים לכך שהיא לא חוקית בעליל, ועדיין אין שום אבטחה או אנשי משרד הקסמים שנמצאים בו. למה לתת לעבריינים מקום להתאסף בו? ולמה לא לשים שם שמירה? לאן כל המיסים שלנו הולכים?


כן, האגריד. אנחנו מציעים לעשות קצת אכיפה בסמטת נוקטורן. מה תגיד? | תמונה: giphy.com

אפשר להשאר כיתה בהוגוורטס?

מרכוס פלינט, שמוזכר כתלמיד שנה שישית בשנה א' של הארי, והיה הקפטן של נבחרת הקווידיץ' של סלית'רין, נמצא גם בשנה השלישית של הארי. יכול להיות שיש אפשרות להישאר כיתה גם בהוגוורטס? תכלס הגיוני, מתי בדיוק הם לומדים שם?


יופי, הרסתם לי את כל הסדרה עם הפרט הזה, אמר אף אחד אף פעם | תמונה: giphy.com

אוטונוס הלילה בא ביום

פינה של עברית- כשגילי בר הלל תרגמה את הספר השלישי, היא התלבטה איך לתרגם את הknight bus. באנגלית, המילה משמשת כמשחק מילים עם המילה Night וכך ה'אוטובוס האבירי' הפך להיות אוטונוס הלילה. כשתרגמה את הספר החמישי, גילתה שהאוטונוס מופיע גם ביום, ולכן השאירה אותו רק האוטונוס. ואם כבר, אם כדי לזמן את האוטונוס צריך רק להניף את היד עם השרביט למעלה, איך אנשים לא מזמנים אותו בטעות כל הזמן? ואם כבר באוטונוס עסקינן, זה לא קצת מוזר שהוא יכול להגיע בשניה למי שמזמן אותו אבל אז צריך לנסוע ליעד?


הופס, מגיע האוטונוס. מה, לא? | תמונה: giphy.com

המוות של לילי פוטר

פתחנו במוות ובמוות גם נסיים. הארי ראה את אמא שלו מתה כשהיה בן שנה. הוא היה אמור לראות את הת'אסטרלים מהרגע הראשון בשנה הראשונה.
בום. אין אפילו צורך לפרט על זה.


בתמונה: ת'סטרלים. אתם רואים?

כמובן שיש עוד המון טעויות כמו העובדה שבספר הראשון דמבלדור שולח את התלמידים למעונות שלהם כדי להתגונן מהטרול שנמצא במרתפים, ובעצם שולח את תלמידי סלית'רין שגרים במרתפים ישר אל הסכנה, או הכניסה למחלקת מסתורין בספר חמש, שהפכה להיות לגמרי פרוצה ונטולת אבטחה כשהארי רצה לפרוץ אליה, ואפילו הקטע הזה שקרקרוף, אוכל מוות לשעבר, הפך להיות מנהל בית ספר שאנשים באמת שלחו אליו את הילדים שלהם, אבל אין לנו עט צטט אותך שעושה לנו את כל העבודה. אנחנו אשכרה צריכים להקליד בעצמנו את כל זה, אז נעצור פה.